Gast Geplaatst: 29 december 2005 Geplaatst: 29 december 2005 Ik heb een ss2 kaart in m'n pc vervangen, omdat de oude een defect had, dit heb ik met behulp van het board en Albert_H hopenlijk binnenkort opgelost. Maar de nieuwe kaart(wel 2de hands) heeft de foutmelding in progdvdb die ik in de header heb beschreven. Het signaal is prima (constant boven de 50 %), maar bij het zoeken vond het ding geen zenders. Toen ik een zenderlijst erin had gezet kreeg ie wel signaal, maar op een paar fta kanalen slechts een zeeer blokkerig beeld. Iemand enig idee?
Gast Geplaatst: 29 december 2005 Geplaatst: 29 december 2005 Inmiddels (na alles eraf te hebben gegooid en opnieuw installeren) heb ik de foutmelding niet meer, maar nog steeds het fenomeen dat ik geen zenders kan zioeken, terwijl ik goed signaal heb. Ik krijg alleen een stuk of wat data-kanalen, en een paar fta "noname"kanalen, en als er dan al één tussen zit, die beeld zou moeten geven, dan krijg ik slechts een paar bewegende blokjes en een hels gekraak..........
Albert_H Geplaatst: 29 december 2005 Geplaatst: 29 december 2005 Als je met scan transponder één enkele transponder laat scannen, heb je dan op die transponder in het scan menu ook goed signaal ? De symtomen die je beschrijft duiden op een ontvangst probleem en niet direct op een video probleem. Heb je de mogelijkheid om de spanning op de coax naar de LNB te meten ? Deze moet bij afstemming op een verticale transponder rond de 13V liggen en bij afstemming op een horizontale transponder rond de 19V. Als je een voltmeter met een wisselspannings bereik hebt van 2V kun je misschien ook de 22KHz bij afstemming op een transponder in de bovenband meten, b.v. de 12515 MHz voor de Ned. zenders. Er moet dan een wisselspanning staan die tussen de 250 en 600 mV ligt. De meting moet wel belast uitgevoerd worden, dus met de LNB aangesloten. Een F connector T stukje is daarvoor erg handig, anders even de binnenader van de coax blootleggen vlak achter de connector en na de meting het beschadigde stukje eraf knippen en de connector opnieuw aanzetten. De SS2 kaarten hebben nogal eens problemen met de power converter die van de 12V spanning uit de PC 13 - 19 V moet maken voor de LNB voeding. Succes Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen