GreenPolo Geplaatst: 29 december 2005 Geplaatst: 29 december 2005 Ik ga in Januari 3 wkn naar Oostenrijk voor een opleiding, nu wil ik graag via bijv msn contact houden met het thuisfront. Ik neem mijn laptop mee. Wat zijn de mogelijkheden? Gaat dat met bijv gprs? En is dat prijzig? In het pension is geen internet-aansluiting. Mijn laptop heeft een lan-pccard ingang. Bedankt alvast. (namens mijn vriendin ) Praatjes vullen geen gaatjes, maar PUR wel !!!!! Dream 800HD 13/19.2/23.5/28.2
Thomas2000 Geplaatst: 29 december 2005 Geplaatst: 29 december 2005 Wie weet hangt er een wlan die niet beveiligd is... Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
Tonskidutch Geplaatst: 30 december 2005 Geplaatst: 30 december 2005 umts is wel een optie maar niet voor drie weken, betaal je aanmelding en een maand abonnement ervan uitgaande dat je dat abonnement 1 jaar moet afsluiten is het poepie duur 70euro/maand inclusief een PCMCIA kaart voor internetten mailen faxen en telefoneren. (maar der zijn abonnementvormen en tarieven die nog wel eens onderzoeken waard zijn) echter hebben die östereicher in die regio wel een umts netwerk?>??? misschien niet. cheers Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
EL PIÑO Geplaatst: 30 december 2005 Geplaatst: 30 december 2005 Als het alleen om MSN gaat is GPRS wel een optie, maar dan moet je niet te veel andere dingen gaan doen. Zeker niet als je roamt vanaf een Nederlandse simkaart op een Oostenrijks netwerk, want je betaald voor de data en dat is dan ook peperduur. Is er geen telefoonaansluiting op je kamer overigens? Kun je die in je laptop pluggen en lokaal inbellen bij een gratis ISP in Oostenrijk. Dat zal allicht goedkoper zijn. Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
GreenPolo Geplaatst: 30 december 2005 Auteur Geplaatst: 30 december 2005 Er is geen telefoonaansluiting op de kamer, vanuit het pension kijk ik wel uit over het dorp 20m lager. Hoe is evt via een onbeveiligd wlan te msn-en? Wat voor zaken heb ik hier voor nodig? Er vanuit gaande dat ik alleen een laptop heb met een leeg slot. Praatjes vullen geen gaatjes, maar PUR wel !!!!! Dream 800HD 13/19.2/23.5/28.2
Tonskidutch Geplaatst: 30 december 2005 Geplaatst: 30 december 2005 je laptop heeft onboard een wifi dan niks anders meer nodig behalve common sence indien niet (geen wifi) dan ga dat maar snel vergeten. misschien kun je een mobieltje met kabeltje aan je laptop hangen - zodat ie de mobiel als inbel gebruikt. cheers Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
GreenPolo Geplaatst: 3 januari 2006 Auteur Geplaatst: 3 januari 2006 Denk dat ik toch maar een pccard aanschaf en maar zie of er een netwerk hangt. Of iemand nog suggesties? Praatjes vullen geen gaatjes, maar PUR wel !!!!! Dream 800HD 13/19.2/23.5/28.2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen