Ga naar inhoud


ombouw cv ketel op propaan/butaann


Gast hzvdp

Aanbevolen berichten

ombouwsets voor aardgas toestellen naar propaan zijn bijna niet meer te verkrijgen.

voor fornuizen , kachels etc.

mag niet meer vanwege veiligheid en regels (een en ander heeft te maken met de aansprakelijkheid van de fabriek)

 

wat al gezegd is propaan stoken is erg duur.

 

is een oliekachel niet wat ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geen probleem de badkamer en de slaapkamers zijn inderdaad wel wat kouder maar dat is te verhelpen door voor het slapen gaan de deur even open te zetten.De chalet's zijn tegenwoordig zo goed geïsoleerd.Woon je er permanent(voor zolang het nog toegestaan is)? Als dat wel het geval is kun je dan geen aardgas aansluiting krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@geth; Nooit stoken op butaan, wanneer je fles buiten staat, butaan bevriest

 

Ik woon in een buitengebied en stook al 8 jaar

een Remeha HR op propaan zonder bevriezing.

 

@hzvdp; Wordt geen Avanta.

 

De Remeha Quinta is wel te koop op propaan.

 

Met betrekking tot de Avanta ik zou toch even

Remeha bellen, die weten het tenslotte zeker en

wellicht is de dokumentatie op de site niet helemaal bij.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Con propaan is geen butaan.

 

Citaat: @geth; Nooit stoken op butaan, wanneer je fles buiten staat, butaan bevriest

 

Citaat: @Con; Ik woon in een buitengebied en stook al 8 jaar

een Remeha HR op propaan zonder bevriezing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben het kot pas gekocht. Stond alleen electrische kachel in, maar verwarmt toch te weinig. Campingeigenaar heeft pas gasleiding op park aangelegd, naar ik begrepen heb propaan/butaan. Zal voor zekerheid na feestdagen nog even informeren. Want waarom zou je daarvoor kiezen en niet voor aardgas?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben jullie dan wel een eigen gasmeter,hoe wil ie anders weten hoeveel je gebruikt ? Bij ons op het terrein heeft elke woning,chalet een eigen gasmeter van nuon.Het hele netwerk is overigens van nuon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een remeha selecta maar ben daar niet helemaal tevreden mee,is die avanta daar de opvolger van?Als ik het geweten had was ik voor de quinta of voor een intergas kombikompakt gegaan.Als ik warmwater tap en de brander brand voluit dan keldert het rendement en de hoeveelheid water per min die geleverd word valt tegen, is net genoeg om te douchen maar dan heb je geen harde straal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het rendement keldert niet

s'winters is de inkomende watertemp. maar 4graden, als het toestel dan een temp. vehoging geeft van 40 gr. zal er weinig koudwater bij gemengd hoeven worden

dat betekend maar ongeveer 8 ltr, p/m en dat is geen harde straal

De hoeveelhijd warm water uit het toestel wordt opgegeven.

zomers als het water 15 gr. is, is het een ander verhaal, meer koud erbij dus meer water op je douche kop.

Gr. Geth

Alles van waarde is weerloos

 

Topfield 5000ci, Visiosat G4,3x smart,1x alps lnb,Matrix Reborn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Keldert wel degelijk heb het zelf geconstateerd.Monteur van energieservice had zo een apparaat bij zich waar je dus het rendement op af kan lezen bij zowel hoog vermogen als laag vermogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...