Ga naar inhoud

Slecht beeld op Premiere

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo

Ik had altijd gedacht dat bij de nederlandse zenders (bij canal+) in een slechte qualiteit uitzonden werd. Sinds ik de mogelijkheid heb om Premiere te kijken kom ik terug op mijn mening.

In vergelijking tot Premiere zijn de nederlandse zenders nagenoeg perfect. Niet te veel pluimen want in verglijking tot de spaanse, italiaanse en scandinavische zenders is het nog steeds een schrot. Echter Premiere is miserabel!!!

Je kunt de vierkant blokken in het beeld bijna tellen. Extreem te zien is het als een film ten einde is het het beeld voor enige tijd zwart zou zijn. Niets zwart, een mozaik van zwarte, grijze en donker grijze vierkantjes. Een schande voor een Betaal zender.

Ik heb geen van Premiere toegelaten receiver, echter een Echostar DVR7000. Dit kan toch niet het probleem zijn? Of zie ik dit fout?

Wie heeft dezelfde ervaringen? Ik neem aan dat ik niets aan dit veranderen kan?

Groeten

Geplaatst:

Vreemd is dat andere Betaal zenders op andere satelliten wel goed beeld hebben ;-) Heeft de CAM een invloed op de qualiteit? Dit kan ik mij niet voorstellen.

Graag hoor ik of andere mensen ook dit probleem hebben? Van de Betaal-TV Zenders is Premiere werkelijk klote, Canal+ NL is wezenlijk beter. TPS is nog beter. Helaas kan ik de Scandinavische Zenders niet ontvangen vanwege te codering, echter ik neem aan dat die de beste qualiteit hebben. Dat hadden ze al 10 jaar geleden in de tijd van D2Mac.

Ook normal zenders zonder codering (zoals ARD, ZDF, RTL VOX) zijn veel beter dan de Premiere zenders :-(

De werking van mijn receiver is in orde. Heb vandaag een scan van alle satelliten gemaakt en heb weer meer dan 3100 zenders in de lijst. Alle CAM werken (FreeCAM 2.020, Joker, Matrix Reborn)

Geplaatst:

Wat ik mij kan herinneren van de tijd dat we nog creatief

konden kijken naar Premiere, is dat ze BV Formule1 uitzonden

in een resolutie van(even uit mijn hoofd) iets van 500x400.

De lijnen leken wel trappetjes!

Mvg, wammes.

Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.

Geplaatst:
Citaat:
Hallo

Ik had altijd gedacht dat bij de nederlandse zenders (bij canal+) in een slechte qualiteit uitzonden werd. Sinds ik de mogelijkheid heb om Premiere te kijken kom ik terug op mijn mening.

In vergelijking tot Premiere zijn de nederlandse zenders nagenoeg perfect. Niet te veel pluimen want in verglijking tot de spaanse, italiaanse en scandinavische zenders is het nog steeds een schrot. Echter Premiere is miserabel!!!

Je kunt de vierkant blokken in het beeld bijna tellen. Extreem te zien is het als een film ten einde is het het beeld voor enige tijd zwart zou zijn. Niets zwart, een mozaik van zwarte, grijze en donker grijze vierkantjes. Een schande voor een Betaal zender.

Ik heb geen van Premiere toegelaten receiver, echter een Echostar DVR7000. Dit kan toch niet het probleem zijn? Of zie ik dit fout?

Wie heeft dezelfde ervaringen? Ik neem aan dat ik niets aan dit veranderen kan?

Groeten

Dit is een probleem van de echostar, ik heb zelf wel een ander model staan maar dit van geen zwart beeld en die blokjes had ik ook en zelfs dat het hele beeld in grote blokken op het scherm kwam en soms zelfs nog erger, Dit was bij 2 a 3 kanalen van via digitaal het geval, aangezien dit de geleverde legale/huur ontvanger van via digitaal is heeft men toen iets gedaan op de transponders van de betreffende kanalen en sindsdien is het probleem over, het zal dus wel iets met signaal te maken hebben waar de echostar slecht tegen kan.
Geplaatst:

neen, niet je hardware

maar helaas is dat wel waar dat de compressie erg slecht beeld levert.

als ik de meest noodlijdende provider bekijk TPS heeft die klasse A beeld en een van de duurste= Canal Digitaal met klasse Z

Premiere ligt er eerder bij S dan bij G.. qua beeld kwaliteit

zelfs op de filmkanalen.

Goodby Drama Queen

Hifi Sean, Doc Mcalmont

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen