Ga naar inhoud


Digitale kabel ontvangst via TV Kaart van de PC


Gast

Aanbevolen berichten

Ik ben bezig met het bouwen van een Media Center met WinTV-PVR-USB2 MCE-Kit.

Heeft iemand hier ervaring mee en hoe kan dit het best doen?

Is er software beschikbaar om het kabel signaal digitaal te ontvangen

op mijn TV Kaart zonder bijkomst van b.v. de UPC Media Box? Of kan ik mijn

UPC Media Box eventueel als Media Center Extender gebruiken...etc.?

Ik hoor graag van jullie...

 

Greetz,

 

JQ

Link naar reactie
Delen op andere sites


Helaas! wanneer je gaat werken met een analoge ontvanger gaat digitale tv niet werken (klinkt simpel.... en dat is het ook) wel kun je je losse box achter de composiet ingang hangen. Op dat moment maak je van een mooi digitaal signaal een 'niet naar te kijken en vergelijkbaar met een videoband signaal' (geen optie dus)

 

De box als extender werkt ook niet omdat je hem niet aan je pc kunt hangen via de netwerk poort. En ook al zou dit wel werken, dan nog is dit niet compatible met MCE.

 

Kijk gewoon eens naar mijn systeem :

ShowShifter met een VHT FireDTV DVB-C kaartje erin. Dan heb je geen gezeur met externe kastjes enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net wat showshifteruser zegt, je zult met een apparte box moeten gaan werken en digitaal opnemen moeten, en zou je pc tvkaart dan lekker blijven gebruiken om tv te kijken op je pc.

 

zijn verschillende mogelijkheden voor:

-een dbox2: vergt wat inspanning en dient een externe server te hebben, kost gemiddeld 60 euro.

-een dreambox 500c: vergt wat inspanning en ook een externe server nodig, erg klein, 199 euro.

-een showshifer: die zijn geloof ik ready to use, goede mediacenter, voordeel is lokaal opnemen.

-een dreambox 7025s, echt een superding, zit een dvd-brander in, een hdd in, heeft een dualtuner die alle 3 de formaten aan kan (sateliet, digitenne, digitale kabel), kost 579 euro.

Dbox: Sagem 1x Intel mulicam.ng(autoclock) sporster pro 1.03 rc15

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel stom van mij inderdaad. De WinTV-PVR-USB2 is voor een analoog signaal.

Maar een goed alternatief zou dan de WinTV-NOVA-T-MCE http://www.hauppauge.com/pages/products/data_nova-t_mce.html

moeten zijn of een of ander DVB-C(T) kaart met MCE support?

 

Zal deze constructie wel werken met het basis UPC digitaal TV pakket?

Of moet ik de smartcard uit de mediabox beguiken en in mijn PC inlezen

of iets dergelijks.

 

Ik heb zelf geen ervaring met ShowShifter, maar wat zo de reden zijn om

ShowShifter boven Windows XP Media Center te kiezen?

 

[duncanvdlinden]

Bedoel je dat je de DBox2 dan als streaming server ofzo kan gebruiken?

 

 

JQ

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas helaas helaas…;) de nova-c is een niet meer bestaande kaart. Deze werd gemaakt door technotrend maar zijn niet meer leverbaar.

Ik heb er zelf nl. ook naar lopen zoeken.

 

Ook heb je voor digitenne (DVB-t) een cam + smartcard nodig, deze worden niet ondersteunt door MCE.

 

ShowShifter werkt voor mij het beste. De interface is gemakkelijk en de beeldkwaliteit is subliem (zie screenshot van de website tv_DVB.jpg )

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jonny Quest

 

Helaas is er voor jou geen oplossing om het TV signaal zonder tussenkomst van de UPC Media Box te ontvangen. UPC heeft voor een oplossing gekozen waarbij de smartcard aan de ontvanger gekoppeld is. Je enige mogelijkheid is dus om de UPC Media Box te koppelen aan je Hauppauge WinTV-PVR-USB2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het dan ook mogelijk om de UPC Media Box te bedienen vanuit MCE?

 

Ik wil eigenlijk 1 GUI voor alle apparaten in de woondkamer en graag

zichbaar op mijn TV en als het ook nog kan alles bedienen met 1 afstandsbediening.

Zijn er nog andere mogelijkheden om dit voor elkaar te krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou inderdaad moeten kunnen. Als ik het goed is moet je dan je MCE afstandbediening de infrarood codes van je UPC Media Box leren. Je PC gaat dan via een IRBlaster (die je voor je UPC Media Box infrarood censor plakt) je UPC Media Box bedienen. De details ken ik niet, maar het beste kun je even op IRBlaster en MCE googlen.

Microsoft heeft er ook nog wat info over: How to Use Dual Set-top Boxes in Windows XP Media Center Edition 2005.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mm ja is een oplossing heb ik eerst ook gedaan, maar de kwaliteit is echt NIET OM AAN TE ZIEN! :P... vaak kun je alleen het composiet signaal doorsturen naar je MCe systeem. wanneer je beschikt over s-video wil het al een stukje beter. Maar helaas gaat RGB niet lukken.

 

download gewoon ShowShifter (www.showshifter.com) je kunt dan zelf aan de slag met bijv. de fireDTV kaart (ook los te koop , oem vanaf 150 euro ofzo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nadeel van showshifter is dat die alleen output geeft via een grafische kaart in de computer, je moet dan wel een dure hebben om goede kwaliteit te hebben met een goede overlay en RGB output.

 

VDR ondersteund de DVB kaart als output kaart, de meeste daarvan hebben een prima overlay en allen ondersteunen RGB output. Het systeem dat je dan nodig hebt hoeft ook niet duur te zijn het stuurt enkel de DVB kaart aan schrijft/leest naar de HDD.

 

Ik heb ook eerst showshifter en enkele andere geprobeerd maar VDR steekt voor mij persoonlijk er met kop en schouders boven uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb gekeken naar de FireDTV.

Uiterlijk ziet het er bijna het zelfde uit als de UPC Media Box.

Wat mij onduidelijk is, kan het wel bedient worden via de PC?

Er wordt een afstandsbediening bij geleverd, maar ik wil het juiste via mijn

PC bedienen, want via de PC bedien ik al andere apparaten.

 

 

Heb ook even naar VRD.

Ik weet niet of de link het juiste is, maar wat ik begrijp

van die site is dat het op Linux alleen draait en dat je eventueel

zelf drivers zou moeten schrijven, downloaden, installeren om goed

te interfacen met je gekozen DVB kaart. Of zit ik er helemaal naast?

Link naar reactie
Delen op andere sites

VDR draait inderdaad op Linux.

Drivers hoef je niet te installeren/compileren/aan te passen voor de meeste DVB kaarten, zelf heb ik een Hauppauge kaart die bij Linux installatie herkend en geinstalleerd werd.

 

VDR moet je wel compileren maar dat stelt niet veel voor.

 

VDR is voor iemand die niet bekend is met Linux en gewend is een setup icoontje aan te klikken waarna alles geregeld wordt niet geschikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...