Ga naar inhoud

Hispasat problems

Gast

Aanbevolen berichten

Allereerst iedereen de beste wensen!!!

Nieuwe jaar nieuwe kansen heb ik gedacht dus gisteren weer het dak op geweest ,en alle forums afgelezen hoe ik die donderse hispasat nu toch kan krijgen.

Uiteraard weer niet gelukt.

Ik heb een Strong 8100 met sattracker 2.0.

Ik kan Sirius (80%) astra (85%) astra2 (89%) Hotbird(69%) Atl B (60%) Telstar(71%) allemaal ontvangen.

Mijn grote probleem blijft dat de Strong niet automatisch draait naar 30W als er nog geen kanaal daar is gevonden.Ik moet dus gokken of ik goed zit.

Ik heb geprobeert op Telstar 15W en dan iedere keer 1 stap naar west (niet gelukt)

Ik heb verschillende andere manieren geprobeert met zoeken.

Ik heb Telstar aangezet (schotel beetje hoger lager) daarna Astra2(beetje hoger en lager) en dan motor iets draaien enz enz .

Ik wil gewoon zeker weten dat de motor de goede positie heeft en dan maar aan de schotel zelf wat gaan zitten klooien !!!!

Dat moet toch niet zo moeilijk zijn ???

Hopelijk kan toch iemand nog een tip geven die ik nog niet heb gehad ..

Klaas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tip zou de volgende kunnen zijn:

Richt de schotel op Thor en daarna op Telstar 15 west. Als je nu achter de schotel staat ben je naar rechts gegaan en een stukje naar beneden. Deze ZELFDE afstand moet je nu nog een keer overbruggen dwz naar rechts en naar beneden. Dan zit je op 29 west en dat is 1 graag te weinig voor 30 west, maar hij MOET dan signaal oppikken.

Het is geen professionele manier maar het werkt wel.

Succes!

Groetjes van John uit Den Bosch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hotbird 69% lijkt me dat je schotel de clarkbelt niet optimaal volgt of dit moet net signaal van een van de zwakkere t.p. zijn.

Wat je wel kan proberen is motor op nul zetten op de motorschaalverdeling dan op de thor zetten en handmatig met a.b. naar 30 west draaien weer op de motorschaalverdeling dan kan je er nooit ver vanaf zitten.groeten

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem opgelost door Cobus op ander forum !!!

Bleek aan instellingen in Sattracker 2.0 te liggen ipv schotel.

Dat was dus vele uren voor Jan L.. op het dak Grrrrrrr

Bedankt Cobus en deze kan dicht !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen