Ga naar inhoud


80 cm ovalen schotel; geschikt voor 19,2 en 28 Oost?


Hadrian

Aanbevolen berichten

Ik heb een standaard (?) ovalen schotel, uitgericht op de Astra (19,2). Kan ik mbv een andere LNB ook de 28-Astra ontvangen (voor de BBC)? Of moet ik dan een ander soort schotel hebben?

En als dat kan, moet ik de schotel dan opnieuw uitrichten, of kan die zo blijven staan omdat een van de LNB's toch op de 19,2 afgesteld moet zijn?

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor de antwoorden

 

@~ANZO~: Maakt dat uit dan? Een ovalen wok van 80cm is toch een ovalen wok?

Met ovaal bedoel ik dat-ie rond lijkt, maar het niet is.

Mijn achterbuurman heeft ook zo'n ovalen ding en kan astra en hotbird erop ontvangen, maar ik heb niet zo'n behoefte aan hotbird. Alleen is de hoek tussen 28 en 19,2 groter dan tussen 13 en 19,2. Vandaar mijn vraag.

 

@joop905: Als ik het goed heb, moet ik dan de LNB voor de 28 rechts van de LNB voor de 19,2 plaatsen (vanaf de schotel gezien, dus kijkend naar het zuiden)? Dat lijkt mij logisch vanwege de invalshoek...

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zie een mooie tekening hoe het zit. (Je hebt gelijk dat de LNB rechts moet zitten vanaf achter de schotel gezien...)

Het beste is je schotel "tussen" de twee satellieten in richten, en dan voor beide satellieten de LNB uit het midden zetten...

 

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat dit ook lukken met een standaard canaldigitaal schotel (zwarte met gaatjes) en een Philips DSR2210 ontvanger?

Ik zou ook graag Astra 2 willen ontvagnen.

Triax 64cm schotel - DUO LNB60 - Inverto Scena5 en Inverto Scena5M ontvanger -

Panasonic TH-42PV70 Plasma TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er speciale "rekjes" in omloop waar ik extra LNB's aan kan hangen? Ik ben er al achter dat een monoblock voor 9-graden verschil niet bestaat...

 

Hoe heten die 'rekjes' eigenlijk? Want ik weet niet op welk woord ik moet zoeken :@

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...