Gast Geplaatst: 6 januari 2006 Geplaatst: 6 januari 2006 Wie kan mij helpen het programma dream werkend te krijgen. De geinstalleerde kaart is de skystar 2, deze werkt goed met de bijgeleverde software van Technisat. Schotel staat gericht op de Astra 19.2 Nu heb ik het programma dvbdream geinstalleerd, na het opstarten heb ik wel 100%signaal maar als ik hem kanalen laat scannen vind hij niets en valt het signaal soms ook weg. Wat kan de oorzaak zijn? hoe moet het e.a ingesteld staan?
Albert_H Geplaatst: 6 januari 2006 Geplaatst: 6 januari 2006 Met welke versie van DVBdream werk je. Als je DVBdream start, op welke transponder en welke satelliet staat hij dan ingesteld? Bij mij werkt de 8.8b versie goed met de Technisat 4.3.0 drivers. Op dit moment is DVBdream in mijn systeem wat instabiel. Ik heb regelmatig langdurig 100% CPU belasting en het zappen duurt daardoor erg lang. ProgDVB werkt bij mij op dit moment beter. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Gast Geplaatst: 7 januari 2006 Geplaatst: 7 januari 2006 De versie en de drivers zijn het zelfde als bij jou. De schotel staat ook op 19.2 Oost de Astra.De transponder is 12670000. Wat ik zo vreemd vind er is 100% kwaliteit, maar het niveau is 0 %. Er moet denk ik toch een instelling verkeerd staan, maar welke? Janm
Albert_H Geplaatst: 7 januari 2006 Geplaatst: 7 januari 2006 Die indicatie level nul, quality 100% is normaal. Dit is al enige tijd zo. Bij veel DVB programma's zijn deze indicatie's niet optimaal met de SS2. Bij progDVB zijn de beide indicaties bij mij altijd precies gelijk. Ik meen dat je met oudere Technisat drivers betere indicaties krijgt, maar weet niet meer hoe oud die dan moeten zijn. Als je de transponder die aanstaat als je het programma start enkel laat scannen, met de quick- of manual scan krijg je dan wel kanalen? Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Gast Geplaatst: 7 januari 2006 Geplaatst: 7 januari 2006 Geen enkel kanaal is te ontvangen op welke transponder ook. Bij mij zijn ook beide indicaties in het programma progDVB gelijk. Nog een vraag betreft instellingen in progDVB. In het programma bij mij is alleen het elecard filter voor audio en video beschikbaar, hoe krijg ik een ander filter er in, en waar haal ik het?? Het is nu niet mogelijk cotrast e.d in te stellen.
Albert_H Geplaatst: 7 januari 2006 Geplaatst: 7 januari 2006 De Elecard codecs voor audio en video worden met progDVB meegeleverd en geregistreerd. Als je meer en/of andere codecs wilt hebben moet je deze onder DirectX bijladen en registreren. Hiervoor zijn codecpecks verkrijgbaar, maar je kunt ook b.v. een trailversie van een dvdplayer installeren. iedere player brengt zijn eigen codecs mee. Bij de installatie worden deze automatisch in de registry geregistreerd. Google maar even op freecodecs en je komt op een website terecht waar verschillende pakketten te halen zijn. Wees wel voorzichtig met het installeren van codecs. Omdat dit allemaal direct op directX aangrijpt kan het het een en ander overhoop halen op je PC. Lees en studeer er het een en ander over voordat je gaat expirimenteren. Anders loop je het risico dat je plotseling geen beeld meer hebt, of dat daarvoor werkende Multimediaplayers ineens heel anders reageren. Normaal werkt progDVB goed met de Elecard codecs. En, het niet kunnen scannen van kanalen staat los van de codecs. Als je wel kanalen kunt scannen maar je krijgt geen beeld, dan kan het een codec op DirectX probleem zijn. Als je verder geen codecs aan boord hebt, heb je waarschijnlijk ook geen multimedia player lopen. Welke versie van DirectX heb je dan aan boord? Dit is op te vragen door onder start, run of uitvoeren DXDIAG in te geven. Je krijgt dan de gegevens van DirectX. Dit moet voor de meeste DVB software minimaal V 8.0 zijn. Actueel is V9.0C of D meen ik. Ik heb V9.0B nog lopen. PM mij anders even en geef mij je email adres, dan stuur ik je de install van progDVB die bij mij werkt. De video instellingen contrast en helderheid zijn normaal niet onder progDVB in te stellen. Dit moet in de instellingen van je driver software van je grafische kaart gebeuren. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
wammeswaggel Geplaatst: 7 januari 2006 Geplaatst: 7 januari 2006 Janm, Even een vraagje. Je zegt dat je de software van Technisat hebt ge-installerd. Zie je rechtsbeneden in je scherm(systray heet dat geloof ik) een symbooltje in de vorm van een schoteltje(rood of groen)? Mvg, wammes. Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.
Gast Geplaatst: 8 januari 2006 Geplaatst: 8 januari 2006 Albert wat bedoel je met registreren van Directx en hoe gaat dit?? De versie op min PC is 9.0C. ProgDVB werkt wel goed, ik vroeg me alleen af hoe ik contrast e.d. kon wijzigen onder de opties Audio en Video,dit is me wel een keer gelukt,ik had toen ook meer mogelijkheden dan alleen elecard, maar na een PC crash lukt het me niet meer. Heb je misschien voor mij ook de werkende insall van Dream? Mijn e-mail adres is jh.meeb@12move.nl
wammeswaggel Geplaatst: 8 januari 2006 Geplaatst: 8 januari 2006 Klik dan met je rechtermuisknop op dat symbooltje, dan op exit (of iets dergelijks) zodat het verdwijnt. Probeer dan nog eens te scannen. Mvg, wammes. Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.
Albert_H Geplaatst: 8 januari 2006 Geplaatst: 8 januari 2006 Dat registreren slaat op het aanmelden van de aanwezigheid van een codec in de registry van je systeem zodat een programma dat een codec nodig heeft die kan vinden. Je kun meerdere codecs aanmelden, en de meeste DVB programma's zien dan deze geregistreerde codecs en geven je via een menu de keus uit dat aanbod. In de filters dir van progDVB vindt je een register.bat en een unregister.bat. In deze file's kun je zien hoe dat met het commando regsvr32 gebeurd. Dit wordt meestal bij het installeren van de codec gedaan door het installatie programma, maar als je extra codecs erbij zet moet je in de gaten houden of ze dan wel geregistreerd worden. Ik ben niet voldoende in die wereld thuis om te weten of b.v. progDVB de codec rechtreeks aanspreekt of dat dat via DirectX gedaan wordt. Dat instellen van die helderheid onder progDVB is door TeaxasRanger in in deze draad opgelost. Ik neem verder contact met je op via email. Wat betreft dat symbooltje van Wammeswaggel, dit is het icoon van Setup4PC, een programma dat vanaf de Technisat CD en de complete driver install meegeladen wordt maar verder niet nodig is als je niet met het downloaden van files van het internet via de sat aan de gang gaat. Je kunt het programma daarom in het startup menu van windows ook uitzetten zodat het niet steeds automatisch gestart wordt. Hoe het op dit moment werkt weet ik niet precies, maar ik heb er problemen mee gehad met oudere versies omdat het programma steeds meer werkgeheugen in beslag nam. Voor progDVB moet het programma wel geïnstalleerd worden, omdat progDVB een file die met dat programma meekomt nodig heeft. Setup4pc hoeft echter niet te draaien. In hoeverre dit programma nodig is als je met verdere netwerk faciliteiten van progDVB zoals cardsharing of video streaming aan de gang gaan nodig is weet ik niet. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Gast Geplaatst: 9 januari 2006 Geplaatst: 9 januari 2006 Helpt niet Wammes heb ik al geprobeerd, toch bedankt.
wammeswaggel Geplaatst: 9 januari 2006 Geplaatst: 9 januari 2006 Jammer, maar niet geschoten is altijd mis. Ik heb vroeger DVBDream ook wel eens gebruikt en werkte bij mij prima. Ik zal 'm bij mij nog eens installeren en kijken wat ie doet. Mvg, wammes. Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.
wammeswaggel Geplaatst: 10 januari 2006 Geplaatst: 10 januari 2006 Install MPEG2 codecs at first !. If you are an SS2 user, make sure you have 4.2.10 or OLDER driver). Misschien zit hierin de oplossing. Het is alweer een tijd geleden dat ik DVBDream heb geprobeerd en ik had toen zeker niet de nieuwste driver. Mvg, wammes. Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.
TexasRanger Geplaatst: 10 januari 2006 Geplaatst: 10 januari 2006 @wammeswaggel Ik heb een tijdje geleden hetzelfde probleem gehad. Ik ben op diverse forums gaan zoeken en het blijkt inderdaad dat je een oudere driver van Technisat moet installeren. Zelf heb ik hier ook eens posting gedaan en kreeg toen ook wat reacties waaruit hetzelfde bleek. Zelf heb ik het niet kunnen proberen omdat ik nergens meer die oude driver kon vinden. Daarnaast werken diverse progjes bij mij prima met de nieuwste Technisat drivers. Om nu alleen voor dvbdream oudere drivers te gaan installeren met het risico dat misschien andere goedwerkende progjes het weer minder gaan doen, daar had ik ook weer geen zin in.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen