Ga naar inhoud


Hackers waarschuwen Premiere/Kudelski wederom !!


Gast

Aanbevolen berichten

Iedereen weet wat mag en niet mag op dit board.

Ik ben de laatste die vraagt om een slotje, maar dergelijke discussie gaan wel de kant op van piraterij.

 

Lees het Seca topic eens, op z'n tijd een melding dat er wat afgeweken wordt.

 

Dit hoort niet meer bij nieuws thuis.

 

Laten we gewwon een afwachten wat er gebeurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 112
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dat geld hebben ze immers al in rook zien opgaan. En voor de grootste afzetmarkt, Duitsland, is de kaart verboden dus zullen ze nooit meer de winsten maken die ze dachten te kunnen maken.

 

Dus schijnen ze nu te willen laten zien wat ze allemaal kunnen doen om zo in de toekomst misschien providers te laten afschrikken om op korte termijn tegen de handel van deze gasten in te gaan.

 

Mijn manier van werken is het niet en het heeft inderdaad steeds meer met Godfather achtige praktijken te maken maar ja in dat soort kringen telt meestal de wet van de sterkste.

 

Ik vind dan wel de verontwaardiging die dit soort berichten te weeg brengt leuk om te zien. Iedereen keurt het allemaal af maar wrijft als niemand kijkt weer in de handen omdat er misschien weer wat open komt. Niet alleen consumenten hoor. Wat dacht je van satelliethandelaren die verkopen van (emu) ontvangers weer gigantisch zien stijgen als de zuinige Nederlander er weer reuk van krijgt dat er weer van alles zonder te betalen te zien is.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Iedereen weet wat mag en niet mag op dit board.
Ik ben de laatste die vraagt om een slotje, maar dergelijke discussie gaan wel de kant op van piraterij.

Lees het Seca topic eens, op z'n tijd een melding dat er wat afgeweken wordt.

Dit hoort niet meer bij nieuws thuis.

Laten we gewwon een afwachten wat er gebeurd.


GIJ kent de KARMA regel niet en zit fout helaas, 0% karma bij jou.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhhh... Volgens mij zijn die hackers echt niet uit op onderhandelen. Hoe wil je dat doen... Met een onbekende onderhandelen. Immers als ze zich bekend maken, is ook te achterhalen wie het zijn en waar ze zijn en dan heb je als hacker pas echt een probleem.

Kortom pure chantage.

Wel vind ik het belachelijk dat er partijen zijn die weer bij IBM e.d lobbien voor het niet leveren van processoren aan partijen als dream. Daar maak je je ook niet populair mee.

Nog een punt alles wat te maken is, is te kraken. Dat heeft het verleden wel bewezen.

Als laatste zijn ook de aanbieders van satelliet tv en EU verantwoordelijk voor de kaartenmaffia en hackpraktijken. Als je een abo kon nemen op aanbieders uit landen binnen de EU was de maffia ook een stuk minder. Daar zouden de aanbieders en de EU zich eens sterk voor moeten maken.

1x Dreambox 7000 met externe harddisk

1x Dreambox 500

1x AZBox Premium HD

Draaibare schotel met Maximum Twin 0,3 db LNB

Gentoo Linux Server en nog andere computer zooi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Uhhh... Volgens mij zijn die hackers echt niet uit op onderhandelen. Hoe wil je dat doen... Met een onbekende onderhandelen. Immers als ze zich bekend maken, is ook te achterhalen wie het zijn en waar ze zijn en dan heb je als hacker pas echt een probleem.
Kortom pure chantage.
Wel vind ik het belachelijk dat er partijen zijn die weer bij IBM e.d lobbien voor het niet leveren van processoren aan partijen als dream. Daar maak je je ook niet populair mee.
Nog een punt alles wat te maken is, is te kraken. Dat heeft het verleden wel bewezen.
Als laatste zijn ook de aanbieders van satelliet tv en EU verantwoordelijk voor de kaartenmaffia en hackpraktijken. Als je een abo kon nemen op aanbieders uit landen binnen de EU was de maffia ook een stuk minder. Daar zouden de aanbieders en de EU zich eens sterk voor moeten maken.


Zeker, van onderhandelingen kan geen sprake zijn.
En wat je zegt is juist, een groot deel van de problemen wordt door de aanbieders zelf veroorzaakt door het vasthouden aan belachelijke regeltjes. Men zou veel meer abonnementen kunnen verkopen binnen de EU dan nu. Gewoonweg door de grenzen ook echt af te schaffen. Een satelliet hoort gewoon over de grens heen te gaan en doet dat ook. Protectionisme hoort daar niet bij.
Bovendien zou dit financieel gezien voor de aanbieders veel kunnen opleveren, meer abo's is meer geld. De abo prijs zou wellicht zelfs omlaag kunnen door schaalvergroting waardoor het voor mensen nog interessanter wordt om via de satelliet te gaan kijken. Ach ja... het gaat een beetje off-topic maar je zou hiermee ook de hackers een groot deel hun markt uit handen nemen en dat is toch het doel?
Er is dan bovendien minder geld nodig om ingewikkelde coderingen te ontwikkelen. Als de abo's betaalbaar en beschikbaar zijn heeft een hack geen zin meer en zal de belangstelling hiervoor aanzienlijk afnemen. Compleet verdwijnen zal het wel niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is in mijn ogen ook pure en grove criminele chantage. Tuurlijk ben ik niet roomser dan de paus en ook ik zal een evt emu op me dreamboxje zetten.Maar ik klooi af en toe ook wel eens met mijn orgineel kaartje om e.e.a te begrijpen. dit doe ik voor de hobby en niet zoals de kaarten maffia voor het geld.

 

Echter vind ik dat die gasten gewoon gepakt en een eeuwenlange straf moeten krijgen. Het zou wat moois worden dat een bedrijf op deze manier gechanteerd wordt.

 

Stel je voor dat een andere criminele tak de staat zou chanteren met de drugs handel. Als jullie de koffie-shops sluiten dan overladen we de markt met tonnen drugs.

 

Of als de gemeente de red light district sluit dan halen we alle meisjes uit het buitenland en laten die massaal op straat "werken".

 

Maar omdat er niet zichtbaar mensen het slachtoffer worden boeit het de gratis kijkers niet veel. Als er nu iemand van hun gezin werkeloos zou worden door die gasten dan piepen de meesten wel anders.

 

De "hackers-groep" die dreigen alles openbaar te maken zijn gewoon criminelen die hun handel naar de kl*t* zien gaan en de hypotheek van hun kasteel niet meer kunnen betalen.En dat kasteel hebben ze wel want het kost een behoorlijke duit om een kaartje te ontwikkelen en te distribueren. Daar heeft een hobby "hacker"geen geld voor.Daar zit een flink kapitaal achter en heeft niks meer met hobby te maken.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Citaat:
En wat je zegt is juist, een groot deel van de problemen wordt door de aanbieders zelf veroorzaakt door het vasthouden aan belachelijke regeltjes. Men zou veel meer abonnementen kunnen verkopen binnen de EU dan nu. Gewoonweg door de grenzen ook echt af te schaffen. Een satelliet hoort gewoon over de grens heen te gaan en doet dat ook. Protectionisme hoort daar niet bij.

Bovendien zou dit financieel gezien voor de aanbieders veel kunnen opleveren, meer abo's is meer geld. De abo prijs zou wellicht zelfs omlaag kunnen door schaalvergroting waardoor het voor mensen nog interessanter wordt om via de satelliet te gaan kijken. Ach ja... het gaat een beetje off-topic maar je zou hiermee ook de hackers een groot deel hun markt uit handen nemen en dat is toch het doel?

Er is dan bovendien minder geld nodig om ingewikkelde coderingen te ontwikkelen. Als de abo's betaalbaar en beschikbaar zijn heeft een hack geen zin meer en zal de belangstelling hiervoor aanzienlijk afnemen. Compleet verdwijnen zal het wel niet.

 

Volgens mij heeft dat niet zo zeer met de providers te maken, dat ze niet willen, maar met de kosten voor de auteursrechten van de films / sport die ze inkopen. Hoe groter je bereik is hoe meer je moet betalen voor de rechten.

 

Gr,

Rataplan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarin zit nu net de knijp. Providers willen heus wel hun kaart aan bieden aan mensen in een ander land, maar worden dan getracteerd op een hogere afdragen voor de auteursrechten. Op deze manier worden abo's dus niet goedkoper, maar juist een stuk duurder. Wat betreft de hack, in mijn kennissenkring heb ik genoeg mensen die via de schotel kijken maar er zijn er maar weinig bij die een EMU hebben draaien of via een "exotische" module naar gecodeerde zenders kijken.

Twee keer rechts, is ook terug

VU+ Duo + Triax 80cm schotel + SG-2100 rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
het is gewoon pure chantage

 

 

Precies en ik denk dat als ze gepakt worden ze daar nog het allerzwaarst voor gestraft gaan worden.

Kraken voor de hobby is prima maar geld eraan verdienen is pure diefstal.

Wat mij betreft mogen ze dan ook snel opgepakt worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met 0% karma volgens Penthe (overigens uit het hindoeisme en boeddhisme) en dat terwijl ik heiden ben voel me toch wel vereerd.

 

Piraterij in de vorm zoals het nu gaat met kaarten is geheel iets anders dan een hobby-emu of een funkaartje. De rem op de deuropeners zit er al op omdat het er vrij commercieel aan toe ging.

De huidige piratenkaarten zouden door de handel gewoon genegeerd moeten worden. Nu gooit er iemand een balletje op, wacht op de vraag en zet dan een compleet distributienetwerk op (sommige uit angst vanonder de toonbank).

 

Om nu het vuur aan de schenen te leggen dat ze eea openbaar willen maken zal alleen maar averechts werken. Als de heren nu gewoon naar Kudelski hadden gestapt en daar met keiharde bewijzen kwamen icm een oplossing dan hadden ze iets meer kunnen verdienen, dan te dingen naar de "5 minutes of fame"

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat de hackers het er vooral om gaat dat 99% van de mensen die een gehackte kaart kopen voor premiere nooit een normaal premiere abonnement zouden nemen. hun 'frustratie' ligt dus meer in het feit dat kudelski/premiere zo hard optreedt tegen iets dat ze eigenlijk nauwelijks broodwinning kost.

 

iemand die bereid is om 20 euro (ik noem maar wat) in de maand uit te geven voor een legale filmzender, zal niet de moeite nemen om onderzoek te doen naar een illegaal alternatief dat vroeger of later toch niet meer zal werken. het zijn gewoon twee verschillende doelgroepen.

 

ik zeg niet dat dit een ethisch verantwoorde benadering is, maar ik denk dat het de 'agressieve' houding van de hackers wat meer verklaart.

And now for something completely similar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar hebben we het nu nog over? Die hackers/crackers stelden in hun ultimatum dat er direct opgehouden moest worden met hun te pesten... Er zijn geen onderhandelingen mogelijk.

Ik lees die berichten nu al meer dan een week. dus:

1- de providers zijn echt opgehouden en moet er dus ergens een 'pers'bericht te vinden zijn.

2- Of het is niet gestopt, en dan zouden die roms nu publiekelijk zijn. Waar dan...?

 

Als beide niet waar zijn is het dus weer een hoop gel*l in de ruimte.

DM7000, noname 58 cm bord met SM3D12 rotor, 46GB 2.5in hitachi hdd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang de providers niet kunnen/willen leveren wat de klant wil,

blijf je die hele zooi van illegaal gedoe houden.'

 

Utopie:

Elk willekeurig kanaal van elke willekeurige provider op

EEN kaart. Als dat tussen de 10 en 30 euro kost ga je vanzelf

betalen voor dat gemak.

 

Even niet vergeten, Er is geen Duitser die Engels kan en geen Fransman

die iets anders verstaat, enz,enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...