Ga naar inhoud

Intel pentium 4 2,4GHZ schoonmaken & pasta

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wie weet hoe en waarmee ik het zwarte "roetlaagje" van mijn intel pentium 4 2,4GHZ 'mag' schoonmaken, waar moet ik voor oppassen?

Hoeveel pasta mag ik aanbrengen (ik heb vernomen een halve rijstkorrel)? Wederom waar moet ik voor oppassen?

Ik wil niet dat mijn processor zo eindigt : angel.gif

Geplaatst:

Waar je het mee kan schoonmaken is alcohol of eigenlijk elk ander middel wat ontvet. Zolang het maar niets achterlaat....

De hoeveelheid pasta die je nodig hebt is heel weinig... Je moet in principe alleen maar de oneffenheden in de oppervlakken opvullen, dus wat je doet is je doet er een druppeltje op, en veegt dat netjes uit over het oppervlak. Dan gaat het een beetje glimmen, en dan is het goed.

Echter, de meeste koellichamen komen met een soort "stikker" die de functie heeft van de koelpasta. Als je de pasta wilt gebruiken moet je ervoor zorgen dat ook die zooi van je koellichaam af is...

Suc6 met poetsen!

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

Veroorzaak je geen statische elektriciteit door het zwarte laagje van de processor af te poetsen, het zal zomaar je processor "inschieten" confused.gif

Ps waartoe diende dat zwarte roetlaagje eigenlijk?

Geplaatst:

Gewoon met een katoenen lapje doen, en zolang de processor in het voetje zit kan er eigenlijk weinig gebeuren. Maar zowiezo zijn die CPU's aardig statisch veilig uit het voetje.... Maar als je het "echt" veilig wilt doen, dan zorg je ervoor dat de PC geaard blijft terwijl je dit doet... En gewoon met een hand poetsen en een hand aan het blanke metaal van je kast...

Dat zwarte laagje is de oude koelpasta...

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen