Gast Geplaatst: 7 januari 2006 Geplaatst: 7 januari 2006 Hallo, ik heb een satellietantenne geplaatst samen met een dreambox ontvanger en een schotel van 80 cm. Ik heb o.a. het skypakket maar op een aantal kanalen Sky Movie Channel 1,2,3,4,5,6 en 8 alsook andere kanalen zoals The Horror Channel heb ik geen of slechte ontvangst (geen of stilstaand beeld, zware blokvorming, hogere drb waarde) . Op Sky Movie Channel 7 en 9 heb ik vreemd genoeg wel een goede ontvangst. Wat kan ik hieraan doen ? Is dit een software of hardwareprobleem Nog een vraagje : bestaat de mogelijkheid om evt. via je dreambox Engelse ondertiteling van de films te krijgen op deze kanalen ?
spongebob Geplaatst: 7 januari 2006 Geplaatst: 7 januari 2006 1. je schotel staat slecht afgesteld. Geef 'm eens een zetje naar respectievelijk boven/onder of naar links/rechts. Dan zal het wel weer in orde zijn met de kwaliteit. 2. Die kanalen hebben inderdaad doorgaans in het engels ondertitelt. Installeer maar snel via het plugin-menu bullz-text en je kan genieten van de ondertiteling. Succes ermee!! dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47 visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28 TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat
Gast Geplaatst: 7 januari 2006 Geplaatst: 7 januari 2006 kan je wat meer uitleg geven hoe dat laatste in zijn werk gaat : "installeer het plugin-menu bullz-text" en werkt dat ook bij andere pakketten zoals Premiere
spongebob Geplaatst: 7 januari 2006 Geplaatst: 7 januari 2006 bullztext kan je installeren onder de download/plugin menu van de blauwe toets. Het progje werkt alleen maar bij zenders die via teletekst 888 een ondertiteling meegeven. Let op: het progje werkt ook niet altijd, zo werkt bullztext heel goed bij de Sky-zenders en ook bij ITV enzo. Maar om een of andere reden, wil het maar niet werken met BBC en Channel4 en E4 en More4. Maar het is alleszins een leuk tooltje. dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47 visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28 TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat
Gast Geplaatst: 7 januari 2006 Geplaatst: 7 januari 2006 sorry je gaat even te vlug voor mij. Zit die bullztext reeds in de dreambox of moet ik hem ergens gaan uploaden ? Onder de blauwe toets - Plugins vind ik enkel de mogelijkheden : teletext, start / stop Ngrab recording. Hoe moet het verder vanaf hier ? Voor alle duidelijkheid kan je het mij stapsgewijs uitleggen. Ben pas een beginnelinge
Gast Geplaatst: 7 januari 2006 Geplaatst: 7 januari 2006 ok, heb het gevonden. Dank je zo is het veel leuker kijken !! Een dikke kus
spongebob Geplaatst: 8 januari 2006 Geplaatst: 8 januari 2006 ik ben blij voor je dat je het gevonden hebt. Bij de BBC en Channel4 etc kan je ook gewoon de teletekst aanzetten en op 888 drukken, heb je ook altijd ondertiteling. Werkt ook heel goed. dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47 visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28 TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat
Gast Geplaatst: 8 januari 2006 Geplaatst: 8 januari 2006 dat heb ik precies ook gedaan bij sky movie channels : werkt ook ! (alleen jammer van die groene en gele kleur). Is er dus toch nog een andere manier ? Kan je mij die bullztext dus toch maar eens stap voor stap uitleggen
spongebob Geplaatst: 9 januari 2006 Geplaatst: 9 januari 2006 ik snap niet wat je niet begrijpt aan die bullzztext. Heb je het al kunnen installeren? wat is er aan bullztext dat je niet snapt? Als je iets specifieker in het vragenstellen bent, zullen we je beter kunnen helpen. dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47 visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28 TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat
Gast Geplaatst: 26 januari 2006 Geplaatst: 26 januari 2006 Sorry dat ik zo lang heb gewacht om te reageren. Om even terug te komen op bullztext : zit die reeds op mijn dreamboxontvanger of moet ik hem ergens downloaden en installeren. Als ik onder blauwe toets - tools kijk vind ik enkel teletekst start/stop nrggrabbing. Dus hoe krijg ik ook bullztext onder dit menutje ? Of is bullztext gewoon hetzelfde als teletekst ? Indien niet, kan je mij stap voor stap uitleggen hoe ik bullztext kan installeren en gebruiken. groetjes
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen