Ga naar inhoud


dreambox 7000 motor blijft hangen na update


Gast

Aanbevolen berichten

Na het updaten van een image heb ik het volgende probleem, ik heb een backup terug gezet van de rudram 1.0, welke volledig werkte, maar het gaat nog niet goed.

 

Toen ik op het dak kwam, zag ik dat mijn schotel wel eeerg raar stond,het bleek dat mijn motor in de uiterste positie stond en nog steeds een poging deed om te draaien! (hij maakt een zoemend geluid) echter hij kan niet verder.

Wat mij ook opviel is dat als je tijdens het afstellen van de motor, wel op het scherm ziet dat de het draait, bv naar het oosten of naar het westen, maar op het display van de dreambox blijft het op “stop” staan!

 

Ik heb net nog geprobeerd als ik de instellingen verander in de dreambox, naar 1 sat. (dus geen motor). Als ik dit instel en zet de box weer aan, dan blijft de motor ook zoemen. (dus proberen te draaien).

 

Zou dit aan de dreambox liggen, of aan de motor?

 

Heeft er iemand misschien een tip welke ik kan proberen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


even Goto-X uitzetten

dan heb je daar waarschijnlijk gedefinieerde sat-posities staan.

die moet je even wissen

daarna kun je goto-x weer aanzetten.

 

ik heb er om onverklaarbare wijze soms ook last van als ik met FWP een image laad.

swich ik dan tussen astra en hotbird dan wil de rotor soms niet lopen of hij blijft zoeken/draaien.

na bovenstaande handeling is het probleem weer opgelost.

 

het is een bug in de dreambox, want met goto-x AAN moet hij niet in die lijst kijken en zeker niet die code en de goto-x naar de rotor sturen

 

ik ben benieuwd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
even Goto-X uitzetten
dan heb je daar waarschijnlijk gedefinieerde sat-posities staan.
die moet je even wissen
daarna kun je goto-x weer aanzetten.

ik heb er om onverklaarbare wijze soms ook last van als ik met FWP een image laad.
swich ik dan tussen astra en hotbird dan wil de rotor soms niet lopen of hij blijft zoeken/draaien.
na bovenstaande handeling is het probleem weer opgelost.

het is een bug in de dreambox, want met goto-x AAN moet hij niet in die lijst kijken en zeker niet die code en de goto-x naar de rotor sturen

ik ben benieuwd


Wat jij een bug noemt, hier door kun je wel onder een NR. een bepaalde sateliet instellen en nauwkeurig op een tiende graad uitrichten, moet je wel handmatig op de positie uit richten.
Dus wat in de lijst staat gaat voor goto-x functie.

DB 7000 met Moteck SG 2100 / gregorian schotel 90 cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...