Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Onlangs heb ik de Technistar Skystar II kaart in de pc gezet en geïnstalleer. Daarna het softwareprogramma ProgDVB erop gezet. Helaas lukt het niet om beeld te krijgen. Bij het starten van ProgDVB komt de melding Device not started .

Via -> Settings -> Device List probeer ik dan alsnog de device te starten, maar blijf dezelfde melding houden. Als ik bij Apparaatbeheer kijk, zie ik geen problemen. Weet iemand wat ik kan doen om het op te lossen?

Geplaatst:

Dit probleem ontstaat als je alleen de Technisat drivers laat installeren bij het insteken van de kaart en niet de setup van de CD of van het driverspakket laat draaien. De drivers worden dan wel geïnstalleerd, maar SETUP4PC niet. Daardoor mist progDVB een dll of zo die hij nodig heeft. Na installatie kun je SETUP4PC rustig weer uit de startup lijst halen omdat progDVB het programma niet nodig heeft maar een file van het programma. De andere DVB programma's zoals DVBdream, MyTheatre en AltDVB hebben dit probleem niet.

Ik heb dit probleem ook een hele tijd gehad tot ik op een ander forum er een vraag en de oplossing hiervoor tegenkwam.

Hopelijk is dat bij jou ook het geval, dan is het simpel opgelost.

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Geplaatst:

Als je de volgende volorde aanhoud gaat het wel goed:

Eerst de drivers installeren, dan Progdvb en daarna pas de software van de bijgeleverde cd, Computer opnieuw opstarten en daarna moet progdvb het doen.

Geplaatst:

Inderdaad is het gelukt, want de driver wordt nu herkend met het juiste device. Dank voor de hulp. Ik ga nu proberen om de Diseqc ondersteuning goed te zetten.

Geplaatst:

Alles is gelukt. Het werkt als een tierelier. Allemaal bedankt voor jullie hulp!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen