Ga naar inhoud

advies gevraagd voor tekenprogramma

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedendag,

Kan iemand mij vertellen wat een goed makkelijk tekenprog.is maar niet zo zwaar en pittig als Autocad. Maar het liefst wel iets van dat caliber.

Ik ga het gebruiken om ontwerp tekeningen van een woning te maken.

Alvast bedankt

Geplaatst:

Er zijn er vele.. Misschien is "Visio" wat voor je?

(Ik gebruik liever AutoCad zelf)...

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

@ merde, je had gelijk, sorry!

Maar is visio dan wel nauwkeurig genoeg voor wat betreft maatvoering e.d. Volgens mij kan je met visio mooie blokjes en rondjes tekenen maar of het allemaal echt helemaal op de milimeter precies is....dat weet ik niet.

Tja en dat moet ik toegeven van autocad, die kan dat wel heel erg goed natuurlijk... maar het is zo een moeilijke prog...

Geplaatst:

Visio is zo nauwkeurig als dat jij het maakt/tekent. Moet je even kijken of je de juiste bibliotheken hebt, dan is het een stuk eenvoudiger...

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

@BIG JOHN,

Inkscape even "geklikt" ziet er veelbelovend uit, ga dat zeker onderzoeken.

Wel wilde ik Auto-cad LT niet onvermeld laten, net zo precies als Autocad

maar de prijs is een stuk vriendelijker. Oké, geen 3-D en nog een aantal

zaken maar dat scheelt dan gelijk ook een gigantisch bedrag.

Maar wat ik al eerder opmerkte; Inkscape is het onderzoeken waard.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:

Wat bedoel je met ontwerp tekeningen? Plattegronden ed van een woning, een en ander hangt ook af van wat je allemaal mee wilt nemen, maatvoering, electra, deuren, trappen ed. Vaak zijn er hier speciale programma's voor, zelf ben ik een microstation gebruiker, die is al wat "eenvoudiger" als autocad, minder met comamando's ed en wel grotendeels compatibel met Autocad (tenminste Microstation V8). Echter het blijft nog een complex pakket voor de onervaren gebruiker op CAD gebied.

*** Humax 5400Z Loader H2.08 TOH 3.4_HoT EMU 10.0 Triax 110 STAB 120HH ***

Geplaatst:

Ik ben idd een onervaren autocad gebruiker. Vroeger op de MTS een paar verdwaalde lessen en een toets die door medeleerling vooraf al uitgewerkt was. Daar is dus niet veel van blijven hangen.

Wat ik ga doen is het bestaande huis tekenen en daarmee doorgaand een ontwerp voor een nieuwe aanbouw maken inclusief deuren ramen, gewoon de hele boel kant en klaar.... En mezelf kennende ga ik dan toch door ook met electra etc. etc.

Tja wat past me het best?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen