Jokai Geplaatst: 9 januari 2006 Geplaatst: 9 januari 2006 Ik kijk nu al jaren tevreden schotel tv via de Astra satelliet maar ik zou nu graag daarbij ook de Hotbird willen ontvangen.Mijn vraag is wat heb ik daar precies voor nodig. Wat heb ik nu, een Philps 7072 en een Dreambox 7000 via een splitter met een coax kabel naar een 60 cm schotel.Ik wil het liefst geen extra kabel naar me schotel doen. Wat is er mogelijk.
Duikertje Geplaatst: 9 januari 2006 Geplaatst: 9 januari 2006 Een monoblok kopen en ik ben bang een iets grotere schotel. Maar als je met 2 ontvangers blijft werken dan zal je 2 losse lnb's en een diseq moeten aanschaffen want anders kan je maar 1 ontvanger gebruiken.
Gast Geplaatst: 9 januari 2006 Geplaatst: 9 januari 2006 Ik begrijp uit je verhaal dat je op de twee receivers nu ook niet onafhankelijk van elkaar naar verschillende zenders kunt kijken.Klopt dat?Wil je dat wel kunnen dan zit er niets anders op dan een tweede kabel naar de schotel toe te trekken.Inderdaad een grotere schotel (+/- 80cm),twee twinlnb's en twee diseqCswitches is wat je dan nodig hebt.Wil je alleen maar op één van de twee receivers naar beide sat's kunnen kijken dan heb je nodig een tweede kabel,1twinlnb,1 enkele lnb één diseqCswitch en een 80cm schotel.Nog een mogelijkheid is een monoblok met twee uitgangen,een80cm schotel en een tweede kabel.
Gast Geplaatst: 9 januari 2006 Geplaatst: 9 januari 2006 Op mijn 60 cm zit een motor en ik pak moeiteloos astra1 + 2, hotbird en sirius. Ben nog wat met transponders aan het vergelijken en daarna ga ik proberen wat er meer te krijgen is, maar dit werkt voor mij uitstekend. http://www.sat4all.com/forums/showflat.p...;page=0#1056425
Jokai Geplaatst: 9 januari 2006 Auteur Geplaatst: 9 januari 2006 Hoi Fatfreddy, ik kan nu wel bv de nederlandse zenders tegelijk kijken op beide ontvangers.Maar ik begrijp uit jouw verhaal dat er toch wel een tweede kabel naar de schotel moet en in ieder geval een grotere schotel dus.Wat is eigenlijk een diseqC switch?
PeHa Geplaatst: 10 januari 2006 Geplaatst: 10 januari 2006 Een twin monoblock zou ook kunnen. VU+ Solo2 HD, XTrend ET 9200 , XTrend ET 4000, TF 7700hsci
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen