Ga naar inhoud


Euro 1080 kaart in Dreambox


FrankAdem

Aanbevolen berichten


Goede avond,

 

ik heb een prima ontvangst van de vrije HDTV uitzendingen van Euro1080 Dreambox 7000 verbonden aan 64 bits Linux systeem via een NFS verbinding. Uitzending is direct te zien op het beeldscherm.

 

Met de Euro 1080 kaart en de Irdeto Cam module werkt dit ook prima, totdat de kaart geinialiseerd wordt. Dan bevriest het beeld en valt de uitzending stil. Opnieuw starten en wederom na enige tijd hetzelfde probleem.

 

Ik weet niet of de firmware van de Irdeto kaart kan worden voorzien van nieuwere versie ? Of moet ik een andere Irdeto Cam gebruiken. Ik heb dit probleem ook al eens gemeld bij bij Dream.

 

Overigens ook bij normale tv uitzendingen heb ik met mijn Aston Cam een korte beeldstoring bij het initialiseren door Canal+ van de kaart.

 

Ik zou dit graag willen verhelpen. Voor de Aston Cam heb ik de laatste firmware opgeladen, wat overigens niet bleek te werken met een Dreambox. Wel via nadere Sat ontvanger. Lichte storing op de achtergrond blijft aanwezig.

 

Ben benieuwd of dit probleem bekend is en wat de mogelijke oplossing hiervoor is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verkerkbr,

 

Welkom op sat4all !!

 

Citaat:
Overigens ook bij normale tv uitzendingen heb ik met mijn Aston Cam een korte beeldstoring bij het initialiseren door Canal+ van de kaart.

 

Gooi de aston cam er maar uit en zet er er alternatieve image ( bijv gemini of Pli ). Vervolgens installeer je een emu ( bijv newcamd). Deze is te downloaden en te installeren via de afstandsbediening, mits de dreambox internet verbinding heeft. Steek de kaart in de interne reader met de chip naar beneden. Klik op de database van sat4all om de config file van newcamd eventueel te bewerken.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Goedemorgen P'G

 

vriendelijk dank voor je advies. Tot nu toe heb ik uitsluitend de originele firmware van Dreambox gebruikt.

 

Als het beter werkt met HDTV dan wil ik best een andere image proberen. Is Nemcamd gebonden aan Gemini of Pli ? Of kan ik deze ook bij de originele image 1.09 van Dreambox toepassen. Ik heb nog gekeken naar een losse download van newcamd, maar deze niet gevonden.

 

Misschien allemaal leken vragen. Ik heb echter geen enkele ervaring met alternatieve images en Emu's.

 

Verder werkt hier alles naar behoren. En met een 64 bits Linux systeem is het resultaat boven verwachting. Het is net die hinderlijke beeldstoringen als er een Canal+ of andere inialisatie plaatsvindt. Noch Dreambox of Aston kunnen hiervoor een oplossing aangeven.

 

Hoor graag even je ervaringen hiermee en vast bedankt voor je reactie.

 

Groet uit Zeeland,

 

 

 

Uiteraard heb ik bij FTA met de kaart eruit genomen geen last van deze storingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede avond P'G,

 

vriendelijk dank voor uw suggestie. Inmiddels laatste PLI versie en newcamd op mijn Dreambox 7000S aangebracht aangebracht.

 

Nu perfecte opnames van HDTV en zonder die vervelende beeldstoringen.

 

Schitterend beelden op mijn computer monitor en zonder haperingen !

 

Ik had een dergelijke optie nog niet eerder toegepast, maar het werkt inderdaad perfect.

 

 

Met vriendelijk groet,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...