Ga naar inhoud


[Multytenne] test en ervaring


Gast

Aanbevolen berichten

Ik denk dat hij bedoelt dat je tegen het brandpunt aanzit. Als je hier in Nederland de 19.2 graden precies op het brandpunt zet, dan laat de 13 graden te wensen over. maar om er precies tussen te gaan zitten heb je op beide voldoende signaal sterkte en kwaliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 530
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

ik heb de multytenne en de maxplus.

 

multytenne uirichten is een lastig karwei.

gisteren ontvangst van al de 4 satellieten na lang afstellen, BVN gebruikt als

richtpunt.

nu 1 dag later 3 satellieten geen ontvangst meer, bij het zoeken met de maxplus wel alle kanalen gevonden echter geen beeld meer?

nu onvang ik allen nog ASTRA1 en Astra3.

weet iemand wat de oorzaak kan zijn?

met vriendelijke groet Erik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik denk dat hij bedoelt dat je tegen het brandpunt aanzit. Als je hier in Nederland de 19.2 graden precies op het brandpunt zet, dan laat de 13 graden te wensen over. maar om er precies tussen te gaan zitten heb je op beide voldoende signaal sterkte en kwaliteit.


Ik denk dat dit klopt.
Ik kon het ook niet voor elkaar krijgen en nog steeds niet.
De schotel is gemaakt voor Zuid Duitsland en Zwitserland.
Alle vier de satellieten lukt mij niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Bigm

.

wat mij opgevallen is, is dat als je hem perfect op de astra africht, dat hotbird net te slcht is,

 

Dat zit hem waarschijnlijk in het formaat van schotel en de vorm.

Dit verschijnsel heb je namelijk ook bij een monoblock.

Want de groote en de vorm van je schotel bepaald de openingshoek en de brandpunten.

Om dit op te lossen zou men de lnb stang in lengte moeten kunnen verstellen.

En daarmee is ook het probleem van George123 opgelost.

Want als men de lnb stang kan afstellen + de lnb's is deze schotel over een groter gebied dan alleen

Duitsland en Zwitseland te gebruiken. Wel word het afstellen hierdoor een stuk ingewikkelder.

 

 

Leo

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet de LNB in Nederland dan dichterbij de schotel staan of juist verder af? En over wat voor afstand hebben we het dan? Als het namelijk een paar milimeter dichterbij de schotel moet zijn dan zou het misschien een optie zijn om een paar afstandsbusjes/ringetjes tussen de schotel en stang bevestiging te plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de multitenne vorige maand gemonteerd,icm een dm 7020.

Afstellen binnen een minuut met de satlook,nu na een maand niet een uitvaller gehad.(weersomstandigheden).

Ik raad het een ieder aan die met deze 4 te ontvangen sats voldoende heeft.

Lekker klein,ontsiert dus minder.

Nadelen uiteraard enkelvoudige aansluiting en bij defecten zal alles vervangen dienen te worden.

Aanschafprijs vind ik redelijk.

Werkt beter als verwacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oorzaak uitval 3 satellieten gevonden.

de 4 satellieten zoeken met blind zoeken.

dan geven al de 4 satellieten beeld,zender lijst (is een hoop werk)zelf aanpassen.

als je met een zenderlijst werkt (ndf bestand)werkt alleen ASTRA1 en de andere

satellieten zijn ook niet met de DiSEqC toe te wijzen.

de zenders worden met de zender lijst voor ASTRA1,HOTBIRD en ASTRA2 wel gevonden maar alleen ASTRA1 geeft beeld.

gewoon blind zoeken en zender lijst zelf aanpassen, bij mijn werkt het.

 

ERIK

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Xena, heeft toch überhaupt niets met deze schotel te maken. Je spreekt over een ontvanger!

 

Deze schotel werkt perfect in Nederland. Met wat knutselen haal je het maximale uit dit schoteltje. Met zo'n 45cm schotel heb je maar liefst 5 orbit posities met geweldig veel signaal sterkte en kwaliteit. En ja, 13 graden oost is wel de zwakke broeder als je niet goed afstelt.

 

Wat me wel opvalt zijn de woekerprijzen bij diverse Nederlandse satelietboeren. Ik zie prijzen van 199 Euro, terwijl met 125 Euro deze schotel te importeren is uit Duitsland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Anzo!

 

wow wat een mooie excel sheet! De getallen liegen er niet om trouwens, dit schoteltje werkt uitstekend! Staat ie nu helemaal definitief?

Ik zit zelf ook te denken om m'n 60 cm schotel te vervangen voor deze. Maar ik wil wel 2 satelliet ontvangers gaan gebruiken. Zo te zien heeft de lnb slechts 1 aansluiting, dus dat gaat dan niet?

vu+ duo en vu+ zero OpenPli - Triax88 - SG2100A (42oost/58west) - Triax55, diseqc 1.0 en 1.1 switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
wow wat een mooie excel sheet! De getallen liegen er niet om trouwens, dit schoteltje werkt uitstekend! Staat ie nu helemaal definitief?
Ik zit zelf ook te denken om m'n 60 cm schotel te vervangen voor deze. Maar ik wil wel 2 satelliet ontvangers gaan gebruiken. Zo te zien heeft de lnb slechts 1 aansluiting, dus dat gaat dan niet?


Definitief? Ik denk er zelfs over dit wokje weer te verkopen. Ik ben erg aan het zoeken naar de ideale opstelling voor zo'n 8 posities. Ik heb ook al een bisat. Ik ben er nog niet uit.

Ik weet niet of je kan spreken over een LNB. Het is een gevaarte, waar waarschijnlijk 4 LNB's en een diseqc switch in zitten. Vanuit deze mond komt inderdaad maar 1 aansluitpunt. Voor veel kijkers wel zo handig qua aansluiting.

Ik weet niet hoe je je opstelling wilt hebben. Je kan natuurlijk twee ontvangers erop aansluiten via een splitter, maar dan kan je niet gelijktijdig via deze ontvangers kijken. Voor mij is dat niet erg, maar met een gezinnetje kan dat lastig zijn. Anders moet je overstappen op een andere schotel met duo LNB's. Ik weet niet of er schotels zijn die de combi aankunnen (LNB's dicht op elkaar) voor dat geld. Maar met twee Multytennes misschien? Dat vergt net zoveel ruimte als een enkele T55 of bisat!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...