Ga naar inhoud


Nederland 1, 2 en 3 gaan op de schop.


Hendrik007

Aanbevolen berichten

Moeten de omroepen ook niet eens naar zich zelf kijken?

Ik meen mij te herinneren dat omroepen vooral veel geld krijgen van de overheid om programma's te maken.

Om deze programma's te maken wordt dit "uitbesteed" aan productie maatschappijen, vaak weer via via gewoon werkmaatschappijen van dezelfde omroep. Deze verdienen wel geld, zo ook met hun tv bodes hier wordt wel een flinke boterham in verdient, maar ook weer ondergebracht in een andere BV.

En dat geld wat die aparte BV's verdienen vloeit niet terug naar de omroep om betere programma's te maken.

Nee alleen maar de hand ophouden en klagen dat ze met te weinig geld kwalitatief hoogwaardige programma's moeten maken.

Natuurlijk zal de overheid daar zelf ook wel weer op een of andere manier zelf debet aan zijn. Maar toch.

Als ik hier wat minder verdien dan moet het ook aangevuld met hetgeen mijn vrouw verdient en kan ik niet ergens aanklopen voor extra geld.

 

Het lijkt me dan ook logisch dat er gesteld wordt dat ze beter hun eigen broek op moeten zien te houden.

Wat ik niet snap is dat er zo ongeveer elke kabinetsperiode alles op de kop gezet moet worden. Zodra er weer een nieuw media gezicht in het Haagse gebeuren verschijnt moet ook het omroepbestel weer op de schop. Hiermee is op een gegeven moment de lange termijn visie niet meer duidelijk omdat een ieder een eigen mening heeft hoe het nu verder moet.

Het moet duidelijk zijn dat als de omroepen zich zelf moeten bedruipen van de reclame inkomsten dat we gewoon richting de commercielen gaan. Dus programma's die scooren trekken kijkers en kijkers staan garant voor reclame-inkomsten.

Met als gevolg meer van het zelfde.

Vandaar dat de reclame inkomsten in mijn ogen niet alleen maatgevend moeten zijn er moet ook naar de inhoudt worden gekeken maar de omroepen moet ook nar zichzelf kijken, maken ze een programma waar geen hond naar kijkt dan moet je niet gaan roepen "ja maar het is van zo'n hoge kwaliteit" nee er kijkt niemand naar dus je hebt de plank misgeslagen en je moet het dus aanpassen zodat het wel bekeken wordt. En wil je het dan toch uitzenden omdat het nu al eenmaal gemaakt is, er is zijn genoeg uurtjes over om dat uit te zenden ipv. de hele nacht de zelfde herhaling.

 

suc6

 

Gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...