Ga naar inhoud


koeling laptop voldoende voor continue gebruik?


jernst

Aanbevolen berichten

Ik heb nu een desktop P4. Ik overweeg een laptop aan te schaffen. Mijn desktop staat vaak dag en nacht te draaien (downloaden). Is dit soort acties minder geschikt met een laptop, of maakt dat niet uit?

Xtrend ET 5000 - Dreambox 600 - Moteck SG 2100A - 1.00 dish - smart/invacom LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een goed ontworpen laptop kan daar prima tegen. Het enige wat je in de gaten moet houden is dat de batterijen over het algemeen 1000 laadcycli meegaan, en dat dit aantal afneemt op het moment dat hij continue staat te laden. Dus als je een laptop gaat gebruiken die 24/7 aan gaat staan, zorg er dan voor dat je regelmatig op batterij stroom overgaat, om hem goed te ontladen.. En voordat mensen gaan roepen dat dit niet geld voor Li-Ion batterijen, jammer genoeg heb ik de ervaring dat dit ook opgaat met dat type batterij. (Al heel wat Dell batterijen moeten vervangen vanwege dit "euvel"...)

 

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een voorbeeldje dan maar mijn laptob staat teveel aan laatst waren de gesoldeerde contacten van de voedinglosgebrand door de warmte en de [ventilatoren die ook sneller verslijten door continu gebruik] draaien gewoon zoals t hoort .Verder is alles dicht op elkaar gebouwd warmte is de vijand van electronica dus de kans dat er iets doorbrand is ook groter een gewone pc kan de warmte veel gemakkeljker kwijt.gr

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu aan mijn 5de laptop.

De anderen zijn "versleten" door achterhaalde techniek.

En vooral door mechanische slijtage. Dat wil zeggen dat ik er veel mee onderweg ben. Luchthavens, security-checks..vliegtuig, hotelkamer, klanten, dealers, in de auto, etc.

De beste die ik had was een IBM T..? het nummer weet ik niet meer maar dat ding was zo sterk dat je er met een legertank overheen kon rijden.

Nu heb ik een Dell Latitude D510. Bevalt me uitstekend.

Het is geen IBM maar daar is de prijs ook duidelijk lager voor.

Als ik thuis ben staat dat ding zo goed als 24h aan zonder probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Even een voorbeeldje dan maar mijn laptob staat teveel aan laatst waren de gesoldeerde contacten van de voedinglosgebrand door de warmte en de [ventilatoren die ook sneller verslijten door continu gebruik] draaien gewoon zoals t hoort .Verder is alles dicht op elkaar gebouwd warmte is de vijand van electronica dus de kans dat er iets doorbrand is ook groter een gewone pc kan de warmte veel gemakkeljker kwijt.gr

Als dat gebeurt dan is dat toch echt een fabrikage fout! Omdat een laptop zoveel compacter is, is de koeling veel beter doordacht dan de koeling van een desktop. Koelings problemen heb ik nooit gehad, buiten wat warme benen als een laptop er te lang op stond..
Ik heb dezelfde ervaring als svetik... Ze slijten door achterhaalde techniek. Dus ik heb alleen maar nieuwe laptops gekocht omdat ze te "traag" werden...

Ventilatoren die slijten door continue gebruik vindt je ook in desktops...... Die van een laptop kan je ook vervangen...

Big fellow

PS @svetik; Die IBM T series is inderdaad een schitterende laptop!

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie input. Ik twijfel nu tussen een Acer Aspire 9500 in MCE uitvoering en een Paradigit Enjoy tv2005. Gevoelsmatig wordt het denk ik toch de laatste, zeg maar angst voor het onbekende. Met de laatste heb ik de zekerheid van passieve koeling en absolute stilte. Met een laptop weet ik dat nog zo net niet.

Xtrend ET 5000 - Dreambox 600 - Moteck SG 2100A - 1.00 dish - smart/invacom LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Met de laatste heb ik de zekerheid van passieve koeling en absolute stilte. Met een laptop weet ik dat nog zo net niet.

Klopt zodra je flink gaat downoaden begint die te blazen .gr

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb al bijna een jaar een laptop.

merk diablo. type weet ik zo niet.

maar die staat dag en nacht aan.

merk geen problemen

heb hem altijd aan de lader en de batterij er uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
ik heb al bijna een jaar een laptop
Eerste jaar blijven ze wel heel zitten ook nog in de garantie als t goed is.
Citaat:
ik heb de battery er altijd in en merk eens in de twee jaar dat ik een nieuwe moet kopen

 

Eens in de week de batterij leegstoken kan je mischien een jaar langer er mee doen.gr

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...