Ga naar inhoud


Windows XP herkent s-ata hdd niet tijdens setup


ReneG

Aanbevolen berichten

Hoi mannen,ik heb van de week een nieuwe pc gekocht en daar zit een s-ata harde schijf in van 250 gig.standaard zit op de pc xp home,nou wil ik xp pro er op gooien maar met setup ziet xp de harde schijf niet.

 

In het begin van de setup heb je de mogelijkheid om op f6 te drukken voor raid instellingen maar op het eind vraag hij om drivers op een diskette nou kom het leuke er zit geen flopy drive in de pc..

 

Dus mijn vraag is is er een andere manier om die harde schijf te laten herkennen in de setup van xp ?

 

Of toch een floppy erin...

 

Greetz Rene

My name is Cohol, Al Cohol.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat komt omdat de sata drivers niet op de windows cd staan. Vlak na het opstarten van de pc met de installatiecd van windows wordt gevraagd of je scsi drivers e.d. moet installeren en dat je dan op de F6 knop moet drukken. Dat moet je dan doen. Dan vraagt windows even later om een diskette. Dan stop je de diskette met sata drivers er in en installeer je die drivers. Die drivers staan op een diskette die mogelijk bij je moederbord is geleverd of op de cd van het moederbord. Die moet je dan even op een floppy zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...