Gast Geplaatst: 14 januari 2006 Geplaatst: 14 januari 2006 Ik heb suse v 10 draaien en nu een Samba server geinstallerd. De bedoeling is om 2 windows notebook op de linux server hun data te laten backuppen. Samba draait, shares zijn aangemaakt, zodra ik de schijf wil benaderen via Windows wordt gevraagd om de accountnaam en het pasword en daarna kom ik er niet in. Ik heb alles denk ik al geprobeerd, nog suggesties ??
Gast Geplaatst: 14 januari 2006 Geplaatst: 14 januari 2006 Microsoft heeft er voor gekozen om de home edition niet uit te rusten met de mogelijkheid om deel te nemen in een windows domein. En een andere rariteit is,dat voordat een xp home kan worden toegevoegd aan een Samba domein dat Samba 2.2 draait, er eerst wat settings in de registry veranderd moeten worden. Als administrator-->regedit in de registryfolder HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\NetLogon\Parameters staan twee registry settings 'requiresignorseal' en 'signsecurechannel'.De waarden van deze twee settings moeten allebei op 0 staan. Bij Samba 3.0 zijn deze registry hacks niet meer nodig.
Ome Merde Geplaatst: 14 januari 2006 Geplaatst: 14 januari 2006 voor XP Home kan ik beamen dat dit perfecto werkt. nu alleen nog via WAN benaderen, dan blijft ie nl. nog steeds hierop hangen. merDe deze ruimte is te huur
Barabas Geplaatst: 14 januari 2006 Geplaatst: 14 januari 2006 Citaat: Ik heb suse v 10 draaien en nu een Samba server geinstallerd. De bedoeling is om 2 windows notebook op de linux server hun data te laten backuppen. Samba draait, shares zijn aangemaakt, zodra ik de schijf wil benaderen via Windows wordt gevraagd om de accountnaam en het pasword en daarna kom ik er niet in. Ik heb alles denk ik al geprobeerd, nog suggesties ?? Hoe heb je de samba gebruiker aangemaakt? probeer het wachtwoord voor de gebruiker eens te zetten met smbpasswd (in een telnet window) Dat zeg ik... lezen!
Gast Geplaatst: 15 januari 2006 Geplaatst: 15 januari 2006 Ik gebruik XP Pro, het bizarre is dat ik een clean install had van Suse en alles werkte perfect, daarna Suse opnieuw geinstalleerd op dezelfde machine maar dan de HD vervangen door een grotere en het probleem ontstaat. Het lijkt inderdaad een pasword probleem, de user is aangemaakt in Samba via Yast, ik zal het nog eens via een shell proberen. Bedankt voor de tips
Gast Geplaatst: 15 januari 2006 Geplaatst: 15 januari 2006 NO luck sofar, wanneer ik via een shell smbpaswd start en het pasword wijzig krijg ik dat het pasword nieuw verandert kan worden voor user anonymous. in Yast blijven de users in Samba ook niet opgeslagen. Vreemd. Suggesties ??
Barabas Geplaatst: 15 januari 2006 Geplaatst: 15 januari 2006 Citaat: NO luck sofar, wanneer ik via een shell smbpaswd start en het pasword wijzig krijg ik dat het pasword nieuw verandert kan worden voor user anonymous. in Yast blijven de users in Samba ook niet opgeslagen. Vreemd. Suggesties ?? Normaal gesproken heeft de user anonymous een mail adres als password. Heb je al eens een gewone gebruiker aangemaakt! Dat zeg ik... lezen!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen