Skysurfer Geplaatst: 14 januari 2006 Geplaatst: 14 januari 2006 Ik heb me helemaal suf gelezen op dit forum over Sat-tv via de laptop maar ik kan geen bevredigend antwoord vinden. Wat wil ik: - Satelliet-tv ontvangen op een laptop. Deze ga ik nog aanschaffen dus graag hoor ik de benodigde specs, ook die van de benodigde kaart. - Diseqc-motor aansturen met die laptop. - Common interface voor smartcards. - zo weinig mogelijk verloopkastjes/stekkers/draden, het liefst alles in één PCI-kaart (maar dat is nog niet mogelijk, geloof ik). Deze combinatie lijkt me ook handig om (op het dak) de schotel uit te richten. En ten slotte, wat kost me dit allemaal (globaal)? Groeten, Skysurfer
Triax-88 Geplaatst: 14 januari 2006 Geplaatst: 14 januari 2006 Skystar2 USB en losse CI? Hiervoor is wel flik wat processorkracht nodig, het mooiste zou zijn een USB kaart met hardware MPEG decoder en CI, ik weet niet of deze (al) op de markt is. Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP Harmony 555
Zat Geplaatst: 14 januari 2006 Geplaatst: 14 januari 2006 Je kunt ook met bv een dreambox streamen naar je laptop via wifi.... Zat
Triax-88 Geplaatst: 14 januari 2006 Geplaatst: 14 januari 2006 Citaat: Je kunt ook met bv een dreambox streamen naar je laptop via wifi.... Zat Ook dat gaat met een Skysat kaart in combinatie met progDVB op een PC (PC als server en laptop als client) veel beter als met een Dreambox maar ik geloof niet dat skysurfer dat bedoelt. Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP Harmony 555
Skysurfer Geplaatst: 15 januari 2006 Auteur Geplaatst: 15 januari 2006 Nee, inderdaad. Het moet wel op de laptop zelf kunnen draaien want met een pc én laptop wordt het zo omslachtig dat ik net zo goed een settopbox kan gebruiken. Skysurfer
jalza Geplaatst: 15 januari 2006 Geplaatst: 15 januari 2006 Hoi Skysurfer Ik weet zo niet wat er in je laptop zou passen zover ik weet niks . aangekoppeld via usb de skystar <Maar of die altijd genoeg power leverd voor je motor ) wat dat betreft zou je FRICO kunnen vragen ik weet niet of hij het nu draaiend heeft gekregen. Verder een goede video kaart ,maar die vallen meestal tegen voor laptops . Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerdDreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm Arriva 102 mini voor onderweg.
Gast Geplaatst: 15 januari 2006 Geplaatst: 15 januari 2006 De oplossing: een FireDTV-S (standaard al voorzien van een CI-interface). Daarnaast is een firewire verbinding vele malen sneller dan USB en heeft deze apparatuur ook niet veel processorpower nodig. Daarnaast handig te wisselen tussen PC en laptop.
jalza Geplaatst: 15 januari 2006 Geplaatst: 15 januari 2006 Maar is hij in staat om je motor te sturen .ondersteund hij inmiddels de orginele cam van CD (als je dat zou willen). alz ik de prijs zie dan koop ik er toch liever een andere ontvanger voor. Maar ieder zijn genot Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerdDreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm Arriva 102 mini voor onderweg.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen