Gast Geplaatst: 15 januari 2006 Geplaatst: 15 januari 2006 Al diverse videoDVDs gebrand met Nero6,die ik had opgenomen via de satelliet met SS2 en ProgDVB.Deze gebrand op DVD-R en 1x4 of 1x8.Totaal geen problemen totdat ik 1x16 ging gebruiken,deze worden door DVDspeler niet herkend. De speler is een JVC TH-A9 en leest alleen DVD-R en normale DVDs. Wat mij opvalt is dat de DVD-R 1x16 wel op een goedkope speler gezien kan worden,maar ik wil ze op de JVC afspelen ivm mooier geluid. De DVD-R 1x16 zijn van Memorex en in Duitsland gekocht.Wie heeft dit ook wel eens gehad en wat moet/kan ik doen om de DVD-R 1x16 op de JVC te bekijken?
grunnsat Geplaatst: 15 januari 2006 Geplaatst: 15 januari 2006 In de firmware van je DVD brander staan de instellingen voor de merken en types DVD schijfjes. Je moet je speler dus regelmatig voorzien van nieuwe firmware. Verder kun is het verstandig 16x schijfjes te branden op 8x, dat geeft een beter resultaat bij de meeste branders.
Gast Geplaatst: 15 januari 2006 Geplaatst: 15 januari 2006 Met 1x4 en 1x8 gebrand en dat geeft geen resultaat. Ik dacht dat Nero alles zelf instelde.
grunnsat Geplaatst: 15 januari 2006 Geplaatst: 15 januari 2006 Nero kan zichzelf alleen maar instellen op die gegevens die aangereikt worden vanuit de brander. Als het schijfje doorgeeft op 16x gebrand te kunnen worden, maar de brander kent het type niet en kan zich niet goed instellen, en/of de fabrikant van het schijfje was wat optimistisch met die 16x specificatie, dan weet Nero daar niets vanaf en gaat vrolijk branden op 16x. Het kan ook zijn dat je JVC speler die 16x Memorex gewoon niet lust, ook dat komt voor.
Gast Geplaatst: 15 januari 2006 Geplaatst: 15 januari 2006 Ik heb een DVD gebrand op 1x4 en de JVC speler ziet hem niet. Op de "goedkope" speler doet hij het wel. Denk dat ik andere schijfjes moet halen morgen.
Gast Geplaatst: 17 januari 2006 Geplaatst: 17 januari 2006 Het zijn inderdaad de schijfjes.Moet ze van een bepaald merk blijven gebruiken om ze op de JVCspeler af te spelen.Brand dan met een snelheid 4X Topic kan gesloten worden.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen