zontomaatje Geplaatst: 20 januari 2006 Geplaatst: 20 januari 2006 heb je deze kaart al geprobeert in een gewoone ontvanger. kan het zijn dat hij niet geupdate is.
robbedoeske Geplaatst: 20 januari 2006 Geplaatst: 20 januari 2006 Enkele berichtjes terug staat dat hij het in een losse receiver wel doet.
Gast Geplaatst: 20 januari 2006 Geplaatst: 20 januari 2006 Na updaten Ned2 in de channel property had ik ook 2 regels en toen op 006A apply en OK gedaan maar er gebeurde niets. De Phoenix een paar keer van 3.5 naar 6 mhz schakelen gaf ook geen resultaat. Ook wanneer ik de computer uitzet en alles aansluit en weer opstart dan ook nog steeds niets.De kaart doet het nog steeds in de losse receiver. En nu zie ik het helemaal niet meer zitten.
robbedoeske Geplaatst: 20 januari 2006 Geplaatst: 20 januari 2006 Hierbij even de ini die ik gebruikt heb,even hernoemen naar pmcam2.ini.Je kunt niet weten 1068845-PMCAM2.txt
Gast Geplaatst: 20 januari 2006 Geplaatst: 20 januari 2006 Iets verkeerd gegaan met de bijlage?Krijg hem niet gedownload.
robbedoeske Geplaatst: 20 januari 2006 Geplaatst: 20 januari 2006 Probeer het nog eens,heb van de ini een txt gemaakt,misschien kun je hem gewoon even doorlezen en kijken of er verschillen zijn. 1069429-PMCAM2.TXT
Gast Geplaatst: 21 januari 2006 Geplaatst: 21 januari 2006 Ik heb de lijst bekeken en er zijn nogal verschillen. Ik heb die van mij erbij gedaan.Hoop dat die opengaat. 1069514-PMCAM2.txt
robbedoeske Geplaatst: 21 januari 2006 Geplaatst: 21 januari 2006 Als je nou de lijst van mij neemt en alleen de compoort veranderd naar com 1,en even renamen naar PMCAM2.INI natuurlijk,wat gebeurd er dan? Ik kan die van jou momenteel niet testen omdat ik pmcam niet heb draaien. Als dat nog niet lukt zal ik je de dll ook nog sturen.
Gast Geplaatst: 21 januari 2006 Geplaatst: 21 januari 2006 Geprobeert maar geen resultaat.Ook nog met een andere versie Progdvb en PMcam en een andere Phoenix stand en een andere interface,maar het blijft op alle fronten donker.Ik snap er geen jota van en stop voorlopig met klooien,want ik word er een beetje kribbig van en dat is toch niet de bedoeling met deze hobby.
Gast Geplaatst: 21 januari 2006 Geplaatst: 21 januari 2006 Hier ben ik weer,wil toch weten waarom het niet lukt en ben maar weer diverse topix door gaan nemen.In topix 827424 van Albert H staat op zoek naar Source listings van PMcam en cardsharing software. Moet ik wanneer ik Pmcam gedownload heb ook de source listings downloaden?
zontomaatje Geplaatst: 21 januari 2006 Geplaatst: 21 januari 2006 Mischien moet je het eens bij de com port zoeken. in de hardweare verweideren en opnieuw laten zoeken. wil hier nog wel eens helpen.
Albert_H Geplaatst: 21 januari 2006 Geplaatst: 21 januari 2006 Nee hoor, ik weet niet eens of de sourcelistings ergens beschikbaar zijn. Het ging er in dat item om dat Auggie wilde proberen om de smartcard via zo'n 8 in 1 kaartlezer uit te lezen. Hij zou daarvoor de software interface zelf moeten schrijven, vandaar de opmerking "dan maar op zoek naar de sourcelistings van de Poormanscam en cardsharing" om als voorbeeld te dienen. Ik heb zelf nog geen ervaring met de poormanscam, ik zal er ook eens mee aan de gang. Daarom kan ik je geen specifieke raad geven op dit moment. Heb je de mogelijkheid om de werking van de mastera via de compoort te testen, door b.v. een fun kaart te programmeren of zo, dan weet je zeker dat het niet in die verbinding zit. Er zijn toch veel mensen die het prima werkend hebben, dus moet het bij jou ok willen werken, maar ik weet dat het soms erg tegen kan zitten. Succes, ik hou de draad in de gaten. Albert_H. PS. 3335 ik wil het niet nog erger maken dan het al is voor jou, maar ik heb intussen een Infinity USB Phoenix programmer aangesloten, de driver en het programma van de CD geïnstalleerd, mijn CD kaartje in de programmer ( met de chip contacten naar beneden ), de Poormanscam 2.46 dll in de plugins dir van progDVB 4.62.4 gezet, in progDVB onder plugins - poormanscam - ShowCam - Phoenix, com1 voorgezet, de kaart gereset en Ned 1 gekozen en het werkte meteen. Nu nog eens even studeren op de info die via het Poormanscam venster gegeven wordt. Ik heb ook nog een Mastera IV liggen, daar zal ik het in dit weekend ook eens mee proberen. Ik werk met een Skystar2 V2.6C. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Gast Geplaatst: 21 januari 2006 Geplaatst: 21 januari 2006 Compoort verwijdert en opnieuw stuurprogramma laten zoeken gaf geen resultaat. Alles wb Progdvb verwijdert en versie 4.62.4 gedownload en even transponder 12515 laten zoeken.In de plugin Pmcam 2.46 gezet en de Infinity op de Phoenixstand 3.58.Kaartje op zijn kop erin en Pmcam op aktief,compoort op 1 op stand 3.58 en reset.Ziet de ATR en geeft aan Nagra over Seca. Balk serienummer blijft leeg en bij version staat E.F. Op het scherm van de cam staan de cat pat ecm pcm in het rood en bij Emn verloopt een getal,Emm ppua is groen met een 0. Aktief filter,live update en recieve emm data staan aangevinkt. Maar al met al geen beeld. Toen de Mastera erop gezet maar ook geen beeld.
Albert_H Geplaatst: 21 januari 2006 Geplaatst: 21 januari 2006 Het ziet er naar uit dat je toch geen goede communicatie met de kaart hebt. Die atr waarde onder Smart card komt al als er een kaart inzit, als ik er een kaart van mijn splitty indruk, zonder deze aan te sluiten gaat ook het "no card sign" weg en krijg ik een atr waarde met de vermelding versie 7.0 system SECA2 en geen serial number. In het CAM veld zie ik dan als reactie op de eerste INS, de C10Exxx, na een reset card "instruction not processed". Als ik de splitty aansluit en de kaart in de host steek krijg ik op de eerste INS na een reset wel succes, maar op de tweede, een C116xxx geen reactie en werkt het systeem dus niet. Deze toestand is misschien te vergelijken met jou probleem. Als ik de kaart direct in de Infinity steek en een reset card doe worden er meteen 22 ins met succes afgehandeld en, als ik dan de LNB weer aansluit, heb ik weer beeld als ik even een ander kanaal kies en weer terug ga naar het kanaal waar ik op stond. Die LNB had ik even afgeschakeld omdat de processor belasting naar 100% ging toen progDVB ontdekte dat ik de smartcard getrokken had, het systeem wordt dan ontzettend traag en dat gaat over als je de LNB afschakeld, ik heb er een handbediende switch inzitten en dat gaat dus erg makkelijk. Ik zet bij dit soort acties altijd de taakmanager bij om de processor belasting in de gaten te houden. Als deze 100% is, en dat gebeurd regelmatig bij deze experimenten, dan weet ik waarom het systeem niet meer reageerd. Meestal gaat dat dan snel over als je de inkomende data even weghaald. Met de splitty ertussen wil de Poormanscam bij mij dus ook niet lopen. Ik zal eens kijken of de Nextwave ontvanger wel met de splitty ertussen wil werken. Misschien kun je eens kijken hoe de afhandeling van de INS bij jou gaat. Ik draai met de Infinity op 3.58MHz in Phoenix mode. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Gast Geplaatst: 21 januari 2006 Geplaatst: 21 januari 2006 Na alles zo nog eens door te lezen wat er advies gegeven is,wat niet tot het gewenste resultaat is gekomen,heb ik mijn losse receiver eens op de computer gezet om te updaten.En inderdaad geen communicatie tussen PC en receiver. Toen de compoort op een lagere snelheid gezet zonder resultaat. Omdat ik maar 1 compoort heb,ben ik nu uitgeschakeld.Ik laat volgende week wel iemand komen om te kijken wat het probleem is. Ik meld me dan wel weer hoe dat is afgelopen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen