Gast Geplaatst: 7 augustus 2000 Geplaatst: 7 augustus 2000 Kan iemand mij vertellen wat er misgaat?<P>Wanneer ik mijn PIC16f84 wil beschrijven met de zonet gedownloade zoxx files krijg ik steeds een error.<BR>Ik gebruik hiertoe ic-prog en de error komt bij het verifieren 64bits op kanaal 000h.<P>wanneer ik een dos progske gebruik begint hij zelfs niet te schrijve.<P>En trouwens kan het dat ik geen chips in de voetjes van mijn JDMgrammer heb enkel op mijn kaarten.<P><BR>thx<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 7 augustus 2000 Geplaatst: 7 augustus 2000 De verify failed at address 0000h krijg je ook wanneer de JDM niet werkt, m.a.w. je pc communiceert niet met je JDM. <BR>Gebruik je desk of laptop? , gebruik je com1?, staan je port instellingen goed?, gebruik je een gewone seriele kabel en geen nullmodemkabel?. Tuurlijk kan je met de JDM een 16C84 proggen op een kaart, anders zou er een probleem zijn met bv Goldcards.<P>Rob. <P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 7 augustus 2000 Geplaatst: 7 augustus 2000 Ok dank voor je snelle rrespons rob,<BR>maar als ik pic24c98, een dos programmatje gebruik dan kan die de hardware vinden hoor.<BR><P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 7 augustus 2000 Geplaatst: 7 augustus 2000 Howdy,<P>Misschien heb je hier wat aan (ik heb namelijk ook "redelijk" zitten ******en). Op mijn JDM-programmer heb ik daarom op advies van anderen de volgende modificatie togepast: lijntje 7 doorgekrast en vervolgens pin 7 met 4 verbonden: dit omdat ik steeds dezelfde verificatie-error kreeg als jou, alleen betrof het bij mij dan de 24C16. Anyway, de 24C16 steek ik in de JDM en de 16F84 steek ik er met kaart en al in. De bin-file zwier ik eerst in de 24C16 en vervolgens de hex-file in de 16F84 en dat werkt prima !!! Ik gebruik dus: JDM / Piccard met 1x losse Eeprom & 1x losse PIC / Com2 / Kabel 1:1 9-pins.<P>Greetz
Gast Geplaatst: 8 augustus 2000 Geplaatst: 8 augustus 2000 Nog steeds geen succes hoor mannekes.<P>Nog even duidelijk mijn situatie schetsen.<P>Heb Ludipipo JDM programmer en een Phoenix Programmer.<P>Mijn Seca kaartjes bevatten 1 24c16 Eeprom en 1 16F84 Pic.<P>Heb ondertussen al op 2 laptops en 2 desktops geprobeerd een loader via IC-prog naar mijn Pic te schrijven doch helaas krijg ik steeds een foutmelding bij de verificatie op adres 000h.<P>Heb ondertussen de database al enkele malen doorgenomen maar ik begin niet graag aan de programmers te klooien.<P>Wat zie ik over het hoofd?<BR><P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 8 augustus 2000 Geplaatst: 8 augustus 2000 HI,<BR>Ik heb hetzelfde gehad met mijn laptop en JDM prog (ik gebruik IC prog 0.9 + piccard 1.1 + Aston 1.03). Ik heb ontdekt dat IC prog voor de een of ander manier zet de com poort instelling verandert.<BR>Na het prog van mijn elke chip gewoon de laptop opnieuw starten en de juiste poort en chip kiezen. Het wekte voor mij. Het kan toeval zijn?<P>Groeten<P>Hanibal11<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 8 augustus 2000 Geplaatst: 8 augustus 2000 Sorry tik foutjes (even corrigeren)<P>HI,<BR>Ik heb hetzelfde gehad met mijn laptop en JDM prog (ik gebruik IC prog 0.9 + piccard 1.1 + Aston 1.03). Ik heb ontdekt dat IC prog voor de een of ander manier de com poort instelling verandert.<BR>Na het prog van elke chip gewoon de laptop opnieuw starten en de juiste poort en chip kiezen. Het wekte voor mij. Het kan toeval zijn?<BR>Groeten<P>Hanibal11<P>
Gast Geplaatst: 8 augustus 2000 Geplaatst: 8 augustus 2000 Dank aan allen voor de vele tips.<P>Maar het geluk staat nog steeds niet aan mijn zijde.<P>Ondertussen wel nieuwe ontdekkingen gedaan.<P>Zo heb ik mijn PIC ook proberen te programmeren mbv piccard.<BR>Het schrijven gaat zijn gang en eindigt met 1 error. Doch wanneer ik mijn PIC dan ga uitlezen blijkt die nog altijd leeg te zijn.<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 9 augustus 2000 Geplaatst: 9 augustus 2000 Hoi,<P>Er is nog een factor die meespeelt en dat is<BR>dat IC's van bepaalde fabrikanten makkelijker<BR>te programmeren zijn dan anderen.<BR>Ik kreeg de bin file voor de 24LC16 van het merk SGS THOMSON tot nu toe alleen geprogrameerd dmv een prof.programmer<BR>terwijl een ander type 24L16, waarvan ik het merk niet kon herkennen, geen problemen gaf<BR>met inladen. <BR>Ik maak normaal gebruik van een JDM programmer.<BR>Misschien is er een oplossing voor maar tot nu toe weet ik het nog niet<P>GRTZ<BR>Abbsat<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 9 augustus 2000 Geplaatst: 9 augustus 2000 Hoi Gorky,<P>mail me maar even en dan stuur ik je wel een proggy dat gegarandeert werkt. <P><P>------------------<BR>Cheers<BR>Filo.Fx@Advalvas.be<BR>
Gast Geplaatst: 10 augustus 2000 Geplaatst: 10 augustus 2000 ALS BIJ IC PROG BOVEN AAN KIJKT ,DAN ZIE JE SETTINGS STAAN.<BR>ALS JE DAAR OP DRUKT ZIE JE O.A.PHOENIX <BR>STAAN ,ALS DIE PHOENIX AANGEVINKT STAAT DAN <BR>KRIJG JE DEZEFDE ERROR.<BR>GRT REMCO<BR>VIKING.DEVIL@WANADOO.NL<P>------------------<BR>CONTROLE THE FUTURE
Gast Geplaatst: 10 augustus 2000 Geplaatst: 10 augustus 2000 Hoi Filo.Fx<BR>kijk eens in je mailbox misschien heb je post?<BR>rgds<BR>clem<BR><P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 10 augustus 2000 Geplaatst: 10 augustus 2000 hmm heb hetzelfde probleem met m'n kaart en een multiprog 2000, schrijven alles gaat goed, maar bij de verify dezelfde foutmelding.. 1 ding weet ik nu zeker, ligt niet aan m'n multiprog <P>kan iemand mij helpen misschien?<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 13 augustus 2000 Geplaatst: 13 augustus 2000 <BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>Originally posted by gorky:<BR><B>Kan iemand mij vertellen wat er misgaat?<P>Wanneer ik mijn PIC16f84 wil beschrijven met de zonet gedownloade zoxx files krijg ik steeds een error.<BR>Ik gebruik hiertoe ic-prog en de error komt bij het verifieren 64bits op kanaal 000h.<P>wanneer ik een dos progske gebruik begint hij zelfs niet te schrijve.<P>En trouwens kan het dat ik geen chips in de voetjes van mijn JDMgrammer heb enkel op mijn kaarten.<P><BR>thx<P></B><HR></BLOCKQUOTE><P>Ik programeer alles met piccard 2.1 ook gebruik ik daarvoor de jdm programmer werkt perfect..<BR>Ad<BR><P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 14 augustus 2000 Geplaatst: 14 augustus 2000 Gorky, ik kreeg met IC-Prog op een bepaald moment ook verify-errors en heb toen dit gedaan om het weer te laten draaien:<BR>1. Goto DOS 2. regedit [Enter] 3. Goto HKEY_CURRENT_USER\IC-Prog\Settings 4. Delete all (ja, de standaardwaarde blijft staan) 5. Start IC-Prog 6. Als je geluk hebt zijn je programmer-probleempjes voorbij !!! (door deze "actie" kan het gebeuren dat je punt 5 een keer moet herhalen.
Aanbevolen berichten