Ga naar inhoud

wifi verbinding acer laptop verbreekt steeds.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb een modem/router van sweex en daarbij een pc met een sweex draadloos staan en deze werkt perfect,daarin tegen de laptop van acer met ingebouwde kaart die valt steeds de internet verbinding uit en de snelheid varieert ontzetten van 54 tot 24 en op 24 doet hij niks meer.

De laptop staat kort bij de router en de pc staat boven!

Weet iemand hier een oplossing voor.

Alvast vriendelijk bedankt.

Geplaatst:

Had dit probleem ook, eventjes bij Intel de laatste drivers voor de wireless chipset opgehaald, en het probleem was weg (als het een intel chipset is). Deze drivers waren "nieuwer" dan deze aangeboden door Acer.

Ander probleem : bij het aanmelden van verschillende gebruikers tegelijk heb ik ook continue verbrekingen.

-----------------------------------------------

Echostar 5000, Topfield 5000 PVR 160Gb , 2x Triax 88, 3x Golden Interstar quad, 3x Spaun 4x1

Geplaatst:

ik had de nieuwste drivers erop gezet maar nog steeds geen verbeteringen helaas.

Geplaatst:

je zoe het wifi kanaal eens kunnen veranderen. ik weet niet op welk kanaal je nu draait, maar probeer eens kanaal 6 of kanaal 11. kan je in je router wijzigen.

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:
Citaat:
Dat is ook al gebeurd maar zonder sucses helaas!

Probeer je snelheid eens vast te zetten van je wifi op je laptop, die staat nu variabel en geloof dat een sweex router daar niet erg goed mee om kan gaan als je acer de snelheden aanpast van de wifi verbinding, ik zelf heb een us robotics 8054 wifi switch/router en daarmee ging het met de acer ook mis in de beginne na een firmware upgrade was dat verholpen, misschien zou een firmware update in de sweex dit ook kunnen verhelpen maar om te testen of dit daadwerkelijk het probleem is even je wifi vast zetten op 1 snelheid en je laptop op zelfde lokatie laten staan.

Ander probleem wat ook veel voorkomt is dat buurjongetjes graag gebruik willen maken van je wifi (vinden ze leuk) ook daarbij kan het voorkomen dat je verbinding verbreekt.

En de laatste, windows xp pro met service pack 2 en dan WPA beveiligd wifi kan ook nog wel eens de nodige problemen opleveren. De oplossing hiervoor zou ik niet weten, zelfde verbinding met linux met zelfde windows acer driver blijft wel keurig draaien.

ik heb een acer Aspire 1360, het is me niet duidelijk wat jij voor een model hebt en wat voor besturings systeem je gebruikt?
Geplaatst:

Haal de beveiliging er maar eens af

Ben er wel bijna zeker van dat het dan goed gaat

Dan nogmaals wep key of wat dan ook instellen en ook op nieuwe in je pc (want daar zit het eigenlijke probleem) en dan moet het draaien

Rienk

Geplaatst:

Sweex gebruikt vast geen Intel chip maar Broadcom.

En laten Broadcom chips en Intel elkaar nu niet leuk vinden.

Dit soort gedrag lees je veel vaker, en als mensen dan een set aanschaffen van 1 merk, waarvan de chips dus wel gelijk zijn, nooit problemen meer.

Ik denk dat jij nu ook tegen dit probleem aanloopt.

Misschien ken je iemand met een wireless pcmcia module van sweex.

Dat zou je kunnen proberen, ik denk dat je problemen dan over zijn.

Sukses,

Roodkapke

PLinux member

Geplaatst:

als ik de beveiliging er vanaf haal blijft het probleem,op de pc boven heb ik dit niet maar daar zit wel een sweex kaart in!

Geplaatst:

Afgelopen maandag windows geupdate en de verbinding blijft tot nu toe stabiel!

Dus of het probleem daar ergens heeft gezeten,even afwachten dus.

Iedereen alvast bedankt voor zijn reactie.

Groetjes,

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen