Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Er worden momenteel goldprogrammers verkocht die het LIJKEN te doen maar het dus niet doen dit komt omdat er niet op elke programmer dezelfde componenten zijn gebruikt.<BR>hoe zij deze te herkennen?<P>Aansluiten en goldcard of smd card erin steken goldprog opstarten.<BR>Na identificeren moeten de volgende gegevens te zien zijn alleen een master tabblad en RB7 dan is deze programmer oke.<BR>Als er twee tabbladen zijn een voor master en een voor slave en tevens RB6 wordt aangegeven is deze programmer DEFECT tevens blijft de groene LED ook wel eens branden zelfs na afsluiten van het programma.<BR>De vijf elko's die achter de rs232 aansluiting zitten moeten 10uF 50V zijn.<BR>Vragen ze een smak geld voor deze dingen en doen ze het dan niet (ik heb er drie gehad ) hoezo testen.<P>------------------<BR>

Geplaatst:

Ik werk zelf naar volle tevredenheid met een Goldprogrammer.<BR>De vijf elko's die achter de rs232 aansluiting zitten zijn bij mijn progger 2.2uF - 50V. Als ik Identify aanklik geeft ie inderdaad aan dat het type RB7 is maar wel met een master en een slave tab zoals je dat noemt. <P>------------------<BR>

• 3 weken later...
Geplaatst:

Na onderzoek van een "defekte" goldprogrammer geconstateerd dat het defect veroorzaakt wordt door de soldeerzijde van de printplaat, de sporen liggen zeer dicht bij elkaar, tijdens het etsen en solderen maken sommige printsporen sluiting, oa. het ic vlakbij de 5 elko's, het ic en de transistor bij het kristal. Bij mijn weten heeft de waarde v/d elko's (2,2uF of 10uF) geen invloed op de werking.<BR>Groetjes, Johnny Doe<P>------------------<BR>

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik heb ook zon goldprogrammer mar daarvan blijven heletijd de groene en de rode led van branden en goldprog.exe vind hem ook niet! weet iemand wat het probleem is?<P><P>------------------<BR>

• 2 weken later...
Geplaatst:

bij mij bleef de groene led ook branden maar dat lag aan de voedingsspanning misschien bij jou ook wel<P>------------------<BR>

Geplaatst:

Hier alvast enkele opmerkingen betreffende de goldprogrammer:<BR>1. indien de beide leds blijven branden:controleer het kristal, waarschijnlijk is dit niet goed gesoldeerd en daardoor werkt de zaak niet (dit is vastgesteld bij een programmer)<BR>2. indien je steeds het master en slave tabblad krijgt: check de solderingen aan de cardreader, in dit geval is er een kortsluiting tussen punt 4 en 5 (van rechts te tellen) aan de voorzijde van de print, rechtsonder de tektstopdruk GOLD V1.0.<BR>3. de waarde van de condensatoren doet er weinig toe aangezien de MAX232 of ICL232 perfect wekt met waardes tussen 1 en 10µF (zie specs fabrikant)<P>Groeten,<P>Alfa One<P>------------------<BR>

• 2 weken later...
Geplaatst:

Kan iemand mij helpen aan een lauout en componenten schema voor de zelfbouw van een goldprogrammer.<BR>B.V.D.<P>------------------<BR>

Geplaatst:

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Duck:<BR><B>Kan iemand mij helpen aan een lauout en componenten schema voor de zelfbouw van een goldprogrammer.<BR>B.V.D.<P></B></font><HR></BLOCKQUOTE> In de hoop dat het is wat je zoekt. <BR><A HREF="http://perso.club-internet.fr/f5jtz/pjacquet/propics.htm" TARGET=_blank>http://perso.club-internet.fr/f5jtz/pjacquet/propics.htm</A><BR>

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.