Ga naar inhoud


Auto (andere) loopt slecht stationair


Psychosammie

Aanbevolen berichten

Zo zeg. Een hoop automonteurs hier op sat4all.

Hier is mijn probleem.

 

Ik heb een Opel Omega 2 liter uit 1998.

Ineens ontstond er een probleem met stationair lopen. De symptomen zijn heel wisselend. Eerst een dip in het toerental, de motor blijft net lopen. Dan in de loop van 2 maanden wordt het steeds erger. Gas los en koppeling in voor de bocht is direct afslaan. Soms juist niet afslaan maar constant gas geven tussen de 1000 en 2000 toeren.

 

Ieder keer naar de garage geweest. Dan wordt er iets vervangen en schoongemaakt en dan begint het weer van voren af aan. Eén maand geen problemen en dan begint het weer.

 

De volgende onderdelen zijn vervangen: luchtmassameter, LFR, stappenmotor, bougiekabels.

 

Wat kan het zijn? Ik ben bang dat ze straks het motormanagement systeem vervangen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Slangen worden wel gecontroleerd. Over sensoren heb ik ze nooit gehoord.

 

Zijn dat zaken die ik zelf kan doen? Ik bedoel, waar vind ik de informatie om dat zelf even tye bekijken?

 

Ik had zelf al het idee dat het een warmte probleem is. Koude motor loopt wel goed. Of inderdaad electrische contactproblemen. Maar waar te beginnen?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een soortgelijk probleem gehad,verschillende onderdelen werden vervangen,

maar probleem kwam weer terug, als de motor koud was deed ie het wel goed,

oorzaak was een slechte massa(aansluit klem op blok was verroest).

 

gr. rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je de massa klem op de minpool van de accu of waar deze kabel aan het chassis vast zit??

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Bedoel je de massa klem op de minpool van de accu of waar deze kabel aan het chassis vast zit??


Allebei. En ook de massa naar de motor is belangerijk. Als bijvoorbeeld de massa op de minpool slecht is zijn alle andere massa verbindingen ook minder......

suc6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Lambda sonde misschien???


Hier bestaat idd. ook de mogelijheid uit, ik heb het hier een gehad met m'n 944
nadat ik de koppakking vervangen had heb, had ik 1 slangetje net verkeerdom aangesloten, met als gevolg jouwn probleem,

btw ... rijd jouwn auto toevallig op gas ??

That's Right, PINK FLAMINGO !

 

Humax 5400Z -->Aston simba 202 draaibaar 60cm triax-->4x Dreambox 7000s met 80cm/1m/1,2m triax draaibaar met 160gb Samsung Spinpoint! Salora schotel 150cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een slechte massa verbinding van accu naar chassis of motorblok zal deze altijd een ander massapunt zoeken en meestal is dit de gaskabel of een andere verbinding (massa dan).Meestal zijn deze dunner als de bestaande massa kabel deze zal dan ook warm worden en dat zie je .

 

dus kjik deze eens na weet je het direct (als je de motor start dan )

 

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dat het geval is kan dat je computer kosten!!!

 

Is een bekend probleem met de volkswagens (massa op bak bij motorsteun). Slechte massa kost je je eindtrap van je injectoren (3 transistoren). Die blaas je op en resulteerd in openstaande injectoren. Zet je je contact aan worden je cilinders volgepompt met benzine en maak je 'vloeistofslag'. Daar zijn de klepjes en drijfstangen niet blij mee. Is dus essentieel dat je een goede massa hebt!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een benzine motor en in het bijzonder het motormanagment van een benzineauto is ontworpen voor benzine door kunstgrepen met een extra module word dit aangepast voor het lopen op lpg maar de kans dat een auto slecht[stationair]gaat lopen op gas is dus groter omdat de orginele eiectronica niet werkt de enige die een gelijkwaardige electronica voor zijn lpg systeem heeft is volvo m.i.maar volgens mij is gas alleen om op te koken .gr

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...