Ga naar inhoud

Beeld van Sat valt buiten de rand op TV

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi, ik hoop dat ik hier in het goed forum zit, zo niet excuses.

Ik heb het volgende probleem, heb een dikke PC met daar in een SS2 die gevoed wordt door een lus vanaf de SatStar 5100 CX en vervolgens stuur ik mijn signaal door een XFX GeForce 6800 256MB DDR3 DUAL DVI PCI-E via een HDMI kabel naar mn Bravia.

Wat ik extreem jammer vind is dat er veel van mijn beeld buiten het zicht valt op de TV? Kortom, het beeld is groter als wat ik te zien krijg.

Kan dit liggen aan m'n SS2, de SatStar of m'n VGA kaart? Ook zie ik op m'n TV heel even 720 bij HDMI staan terwijl dat toch richting 1024 moet kunnen of zo?

Graag jullie reactie en tips in deze.

Mocht dit onderwerp in het foute forum staan dan graag wijzigen moderator.

Groeten,

Rob

Geplaatst:

Je hebt aardig wat componenten die een 1 2 3 antwoord wat moeilijk maken ..

Gebeurt het op alle kanalen ,breedbeeld als ook op 4;3 .

hoe ziet het eruit op je computerscherm .

hoe ziet het er uit als je je bravia aansluit op je Satstar .

Kortom ik zou proberen dingen uit te sluiten stap voor stap .

en dan verder bouwen .

soms help het als je je dingen van auto haalt ,dus zelf in stellen .

anders je vraag op splitsen in meerdere stukken en naar de aparte hoofdstukken binnen het board ,want ik denk dat de kans klein is dat nog iemand precies dezelfde config heeft .

Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerd
Dreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd
2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm

Arriva 102 mini voor onderweg.

Geplaatst:

Welk programma gebruik je op de SS2? Met bv ProgDVB kun je in stellen of je Letterbox/Pan-Scan/16:9 en zo wilt instellen (zo uit mijn hoofd). Dat wil zeker wel helpen denk ik.

Geplaatst:

Als ik de SatStar aansluit heb ik gewoon alles op het beeld staan, ook zo met bijvoorbeeld de spelcomputer of zo..

Maar zodra ik de PC aansluit via DVI > HDMI dan heb ik dus het gemis aan beeld, om je een voorbeeld te geven, de start in XP zie ik maar half..

Het is dus duidelijk een PC DVI out > HDMI in probleem denk ik? Als ik probeer in te stellen op de TV 14/9 etc. dan kan dat dus niet bij deze ingang terwijl dat wel gaat als ik de DVD speler AV2 opzet.

Tsja, iemand hier verstand van?

Groet

Geplaatst:

Aha, dus ook je desktop zie je niet helemaal. Dan is de aansturing van de TV niet goed ingesteld (of erger: instelbaar) vanaf de PC (resolutie/refresh rate). Je hebt toch al wel bij je nVidia drivers gekeken neem ik aan (daar zit een apart onderdeeltje bij waarmee je je beeld kunt bijstellen). Misschien heeft Sony wel aparte .inf bestandjes voor de Bravia?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen