Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dat is mij nog niet opgevallen.<P>Wat ik wel heb gezien is de stand van de middenpen van de 78L05 (T2). Deze staat andersom dan normaal geplaatst. Even op letten, daarom staat de voedingsspanning op de condensator (denk ik).<P>Op het oude PCB board ontwerp stond dit wel normaal.<P>Morgen ga ik de PIC ff opnieuw programmeren, want ook op het nieuwe board kan ik alleen de eprom op het bord programmeren en nog steeds geen PIC en al helemaal geen goldcard.<P>Oh ja, de Chipcard reader die ik gebruik heeft een NO schakelaar i.p.v. een NC schakelaar, als iemand een reader koopt let erop !! Nu moet ik manueel schakelen..<P>Wordt wederom vervolgd....<P>

Topfield PVR 4000 + Xcam + SG2100 rotor + 105cm Dish + MTI Blueline 0.3 LNB

• Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Joh@n <P>wat voor een voedings adapter gebruik je <BR>ik gebruik een 12 volt gelijkspannings adapter en het proggen van de eeprom en de pic processor gaat perfect <P>als je een ac adapter gebruikt is de RIMPEL op de voedings spanning die op de plus pool staat van c9 te groot en dan is jou spanning op pin 4 van de pic processor niet goed waardoor je de pic niet of niet goed kan proggen <P>of is de spanning op pin 4 van de pic processor bij jou wel 13,5 volt als je gaat proggen ?

Geplaatst:

Het is me gelukt, de fout is gevonden.<P>Ik ben zo stom geweest om de T2 (BC548B) en de IC9 (78L05) met elkaar te verwisselen op de print. Kon het ook niet goed zien op de layout. Ik vond het al zo vreemd dat ik geen 5 volt kreeg op de uitgang van de 7805.<P>En ik vond het ook al zo vreemd dat bij het aanzetten de groene led niet knipperde (selftest) en bij het lezen brandde hij ook al een beetje flauw.<P>Alles werkt nu perfekt, heb net getest met de nieuwe keys. Het draait als een tierelier.<P>Ik hoefde de PIC processor niet opnieuw te programmeren.<P>Bij deze wil Xinetic bedanken voor het ontwerpen (namaken) van de print, dit is een perfekt bordje.<P>En ook natuurlijk digit5_98, voor de reaktie.<P>Verder kan ik iedereen aanraden om deze ook te bouwen (en zeker geen f 180,00 uit te geven voor de orginele), alleen het plezier al om hem te bouwen...<P>Johan

Geplaatst:

Voor mensen die zoeken naar de beschrijving van IC1: Dat is UA78S40<P>Xinetic, deze ben je vergeten te benoemen in de nieuwe layout..

Geplaatst:

voor die gene die de Xinetic programmer gaan of al gebouwd hebben <P>als je voor ic1 de LM78s40 gebruikt moet de weerstand waarde van r7 geen 10K zijn maar 100K<P>zelf denk ik dat boven staande ook geld voor de uA 78s40 <P>als je wilt weten of jou spanning goed is moet je met een volt meter op de streep zijde van diode D7 meten ten opzichte van massa hier moet precies 13,5 volt staan<BR>ongeacht de aangeboden adapter spanning (deze moet liggen tussen 9 en 12 volt)<P>wanneer deze 13,5 volt programeer spaning niet goed is heb je kans dat de pic processor niet of niet goed geprogrammeerd wordt<P>doe er je voordeel mee<BR>

Geplaatst:

als je die programmer gemaakt hebt, kun je daar ook dan gewoon alle kaarten mee programmeren voor c+ voor de pace 501, want ik las dat je met een andere programmer eerst de firmware erop moest zetten ofzo, maar kan dat niet met de goldprogrammer?<BR>Mischien een st*mme vraag maar ik ben een beginnertje en ik zou het graag willen weten.<BR>En waar hebben jullie de onderdelen besteld?<P>Alvast bedankt!!<BR>Email meeltje1981@hotmail.comundefined

Dreambox PVR600 {gemini 4}

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.