boarder Geplaatst: 19 januari 2006 Geplaatst: 19 januari 2006 Ik ben op zoek naar een pomp voor een industriële wasmachine. Ik heb deze pomp nogmaals vervangen (10 jaar geleden). De leverancier toen kan nu de pomp niet meer leveren. Wie kan mij een leverancier aanduiden voor een dergelijke pomp. Graag via PM. Toestel is een ALI F3-700 machine en de pomp CP12-123. Zie in bijlage de foto voor een vervangend toestel. Boarder
rudolfdebeer Geplaatst: 22 januari 2006 Geplaatst: 22 januari 2006 In principe kun je elke pomp pakken die erop lijkt. Als het goed is is de besturing zo dat de pomp alleen gaat lopen als tie lopen moet. Aanspringen/stoppen op drukmembraan/tijdklok nog altijd? Ook als hij meer of minder pompt gaat het goed. Of hij pompt langzamer (minder) of sneller (meer). Probeer de de Q-h karakteristiek van het origineel te achterhalen en zoek dan een wat passende combinatie. Als alleen de motor kapot, dan zoek een andere (sloop-)motor. Probleem is als pomphuis/waaier naar de hemele is. Zoniet proberen te reviseren. Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.
rudolfdebeer Geplaatst: 23 januari 2006 Geplaatst: 23 januari 2006 @boarder Ken dat hele merk ALI niet, kun je niet wat specifieker zijn over de afkomst van dat antieke geval? Heb je het nu over een wasmachine (zoals in de tekst staat) of over een afwasmaschine (zoals in de titel staat)van Comenda-Ali uit Italië In geval laatste dan daar aan de deur bellen. http://www.comenda-ali.it/ted/prodotti_02_LF.htm COMENDA Ali S.p.A. Via Galileo Galilei, 8 20060 Cassina de'Pecchi-Milano-Italy Tel.+39 02 95228.1 - Fax.+ 39 02 9521510 Online moet je een dealer toegang hebben. Handige jongen met leuk werkplaatsje kan ook nog wel waaiertje maken/op maat laten draaien als b.v. de Q-h kromme te hoog ligt of motor te snel draait. Maar nogmaals zoek eens wat leuks met dezelfde aansluitmaten. Rudolf Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.
boarder Geplaatst: 23 januari 2006 Auteur Geplaatst: 23 januari 2006 Het is wel degelijk een afwasmachine (sorry voor de vout). Aan de voorzijde staat er het merk Rubbens bij maar op de achterzijde staat ALI type F3-700. Op dit ogenblik werkt de pomp nog, maar ze blokkeert regelmatig en er is een kleine lek en ze maakt een herrie. Ik heb ze nog niet gedemonteerd maar de dichting (lagering) zal waarschijnlijk uitgelopen zijn. Ik probeer nu via een groothandel een pomp vast te krijgen. Boarder
rudolfdebeer Geplaatst: 23 januari 2006 Geplaatst: 23 januari 2006 Rubbens is vlgs mij import/export huis. Zal die dingen wel onder hun naam geimporteerd hebben. Bij satbakkies gebeurd dat ook vaak van Grote Namen als Echostar (Laaat/liet veel uitbesteden bij Benjamin b.v.)tot kleintjes die allemaal van KAON betrekken. Als je optijd stopt voor kompleet kapot dan kun je misschien lager en afdichting nog vervangen. Wacht je te lang dan heb je pech. Ooit op fabriek gewerkt waar ze een kleine machine met tandwielkast wat olie lieten lekken op het weekend, daarna vergaten ze het olielek (ding lag wat uit het zicht), lager liep droog, lager ging kapot ,tandwielen ontspoorden en huis tandwielkast ging finaal doormidden. Bronoorzak was slechts een afdichtingsring van paar cent. Toen waren de rapen gaar natuurlijk. Rudolf Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen