Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het gebruik van Lilo en nu nog beter GRUB is bepaald niet ingewikkeld. Daar hoef je dus geen andere bootloader bij te halen. Als je dat niet ziet wat wil je dan testen/developen onder Linux.

Lees eerst eens een FACT over Lilo en GRUB en kom dan terug. Al die andere maffe bootloaders zijn onzin. En VMware helemaal. GRUB en Lilo kunnen in principe ook alles met Ome Bill´s spullen en met de option line krijg je ook zaken daarbuiten opgeboot. Wat moet ik met SUSE 10 en Mandrake running in the background? Zeker weer een probleem rond dat fameuze Skystar 2 kaartje wat ik ook heb.

Wil je je soms Sat kijken onder een OS die dat wel voor elkaar krijgt en dan een RPMtje op een ander draaien om je AGFA scanner tot leven te wekken? Het gaat allemaal direkt onder Win95 USB-release al met zekerheid.

Rudolf

LInux is leuk voor 5 euro bij zo´n blad maar kost 2x de hardware om in de buurt van ome Bill z´n instabiele geknutsel te komen. Ben je dus per saldo weer net zo duur uit. En bij Linux wordt een bep. release al heel snel niet meer ondersteund. en dan mag jezelf weer met Kernels en broncodes gaan knutselen. Dat is nou open source.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Geplaatst:
Citaat:
@Penthe,

Niet helemaal correct. Er zijn 2 versies van VMWare. Een workstation en een server variant. De workstation versie gebruik ik inderdaad voor het testen van applicaties binnen verschillende Windows (of Linux) omgevingen.

De server versie gebruiken we voor de sever varianten van Windows. En dat is niet alleen maar testen maar ook productie. Dat heet virtualisatie en is hot. Het bespaart namelijk op ijzer.

Zo heb ik nu 2 machines waarop in totaal zo'n 20 virtuele machines draaien.

Conclusie: Wil je spelen op je PC, gebruik dan de workstation variant. ben je er eenmaal uit welke distributie het moet worden kan je altijd nog een multiboot van je PC maken.

Geheel correct, ik ging ook uit van het workstation en niet de server, en multiboot zoals al in dit draadje staat is natuurlijk de enige juiste oplossing.

Maar gezien particulier gebruik zal er weinig server tussen zitten voor zoverre ik weet, zou ook anders kunnen zijn maar ik houd me enkel bezig met VMWare als ik dat daadwerkelijk nodig heb, en tja servers testen ik vind windows exchange server goed genoeg en behoefd ook verders geen test, enkel laat ik daar email niet doorheem lopen, onder linux is iets als exchange server nog niet echt waar gemaakt, helaas heb je de problemen van virus infectie terwijl je met VMWare server met servers installed daar snel vanaf bent als je data buiten VMWare saved via netwerk bruggetjes naar een linux server.

Maar nogmaals je hebt geheel gelijk.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen