satmania Geplaatst: 20 januari 2006 Geplaatst: 20 januari 2006 als ik een geinstallerde apparaat(printer) uit de usb poort haal om een andere apparaat aan te sluiten, wordt mijn nieuwe plug en play apparaat(smart wi) niet herkend. ik dacht dat plug en play apparaten automatisch herkend werden. ik krijg het in ieder geval niet voor elkaar. kan ieman mij daarbij helpen om dit probleem op te lossen. poort verwijderen en opnieuw starten van de pc hielp het ook niet. alvast bedankt voor jullie suggesties. DM 800-Gemini 5 Rotor 45-30 draaibaar
grunnsat Geplaatst: 20 januari 2006 Geplaatst: 20 januari 2006 USB is geen plug & play apparatuur. Om USB apparaten te kunnen gebruiken moet je in zijn algemeenheid eerst de drivers voor dat apparaat installeren voordat je het apparaat aansluit op de USB aansluiting. Alleen als Windows zelf al drivers voor zo'n apparaat heeft hoeft dat niet. Sluit je het apparaat aan voordat je de drivers geladen hebt, dan kan het soms knap lastig zijn om het apparaat alsnog aan de praat te krijgen.
satmania Geplaatst: 20 januari 2006 Auteur Geplaatst: 20 januari 2006 grunnsat, badankt voor de snelle reactie. ik heb een nieuw apparaat gekocht. ik moet in dit apparaat eerst enkele software installeren voordat ik het daadwerkelijk kan gebruiken. ik heb verder geen drivers voor dat apparaat. ik weet niet of je het ken, maar het is een smart wi waarmee je met een canal digitaal abbo meerdere tv's kan kijken. dit apparaat is een plug en play apparaat. nu is de vraag hoe moet dat. hoe kan ik dit oplossen? DM 800-Gemini 5 Rotor 45-30 draaibaar
grunnsat Geplaatst: 20 januari 2006 Geplaatst: 20 januari 2006 Je hebt wel degelijk een driver nodig voor dit apparaat. Hier vind je de nieuwste software voor dat apparaat. De bovenste download bevat de driver. Een handleiding voor de installatie zie ik er niet bij, maar ik verwacht dat het als volgt werkt: 1. pak het zip bestand uit, en plaats het ergens op schijf. 2. klik met de rechter muisknop op het smartwi.inf bestand en kies voor installeren. Nu zou de driver geladen moeten zijn. Je zult daarna nog iets met het SmartWiLdr.exe bestand moeten doen, ik vermoed dat het nog wat software installeert.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen