Gast Geplaatst: 21 januari 2006 Geplaatst: 21 januari 2006 Hier gaat om een computer Pentium 4 (3.gb) en (1 gb) werkgeheugen, een half jaar oude pas gekocht met geïnstalleerd Windows van de laatst eigenaar, en de probleem begint na dat ik heb geformatteerd en de windows die ik heb bij gekrijgen opnieuw geïnstalleerd van af Die tijd duurt Windows starten meer dan 4 minuten en is alleen Windows op de harde schrijve! Ik vraag om hulp.
rommelaar Geplaatst: 21 januari 2006 Geplaatst: 21 januari 2006 klik op START dan OPVOEREN type dan msconfig en daarna OK. Dan in het dialoog venster HULPPROGRAMMA VOOR SYSTEEM CONFIGURATIE neem dan het tab blad OPSTARTEN Je krijgt nu een lijst van programma's die tijdens het opstarten worden geladen. Kijk of daar programma's bij staan die je niet nodig hebt en deactiveer die dan.Kun je ook zien welke programma's dan opstarten en achterhalen waarom het zo lang duurt. succes Cees Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
Gast Geplaatst: 21 januari 2006 Geplaatst: 21 januari 2006 Ik raad je aan om CCleaner te installeren. Als eerst moet je je pc schoonmaken met CCleaner. Zowel "Cleaner" alswel bij "problemen"(register schoonmaken) gebrijken. Maak een backup van verwijderde register bestanden! CCleaner vraag dat automatisch aan je.Daarna ga je naar "gereedschap", onderste tap geeft aan "opstarten". Deze aan klikken en daar kan je hetzelfde doen wat rommelaar aangeeft. Let wel op wat je verwijderd uit de opstartlijst, je kan de verwijderde programma's die in de opstartlijst staan niet meer heractiveren via ccleaner. Als je dus niet helemaal bekent bent de programma's die op je pc draaien, is de methode van rommelaar veiliger variant aangezien je kan heractiveren. Hierna gebrijk ik meestal NTREGOPT. Deze kan je ook gratis dloaden. Dit programma defragmenteer je register, hierdoor zal je pc ook weer sneller opstarten. Tevens acht ik het ook verstandig om je harde schijf te defragmenteren. Ik raad je tevens aan om te google met de volgende woorden: schoone pc . De eerste link is een site waar ik veel heb geleerd om m'n pc te onderhouden en te optimaliseren. Eventueel kan je nog een programma gebruiken als "speedupmypc" ofiets dergelijks. Succes ermee.
Gast Geplaatst: 21 januari 2006 Geplaatst: 21 januari 2006 Ohja misschien is het ook heel verstandig om een je pc te scannen met een goede antivirus en spyware/adware programma.
Tonskidutch Geplaatst: 21 januari 2006 Geplaatst: 21 januari 2006 atla, als de instelling in de beleidsregels is aangepast zodat het virtueel geheugen bij elke shutdon wordt gewist, dan duurt opstarten en shutdown erg lang bij veel geheugen zoals jij hebt.. windows maakt die virtuele geheugens (pagefile) aan en bepaald of zelf de grootte / of er is een vaste waarde ingesteld door de gebruiker beheerder. dat kan duren maar er is niks mis mee. cheers Traces Of You Anoushka Shankar, Norah Jones
Tonskidutch Geplaatst: 22 januari 2006 Geplaatst: 22 januari 2006 als je die hebt gekocht van iemand anders kan het zijn dat deze verkopende XP gebruiker enkele instellingen heeft gedaan anders dan de default setup. enkel mogelijk bij XP-pro zie afbeelding. cheers Traces Of You Anoushka Shankar, Norah Jones
jacobus Geplaatst: 22 januari 2006 Geplaatst: 22 januari 2006 Om te kijken wat je pc allemaal opstart, en om dit eenvoudig uit te schakelen zonder schade aan te richten (je kunt het eenvoudig activeren /deactiveren dmv vinkjes) is er het volgende progje: startupcontrolcenter ik zie dat dir tegenwoordig een trialversie is. Voorheen was het volledig gratis. Gelukkig heb ik die gratis versie nog.
gerrit B Geplaatst: 23 januari 2006 Geplaatst: 23 januari 2006 als ik dat doe dan krijg ik de volgende opties normaal opstarten diagnostisch opstarten selectief opstarten maar ik zie nergens hulpprogramma voor systeem configuratie waar kan ik die vinden? suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
-= [ Appien ] =- Geplaatst: 23 januari 2006 Geplaatst: 23 januari 2006 Ook je harddisk defragmenteren kan enorm schelen. Verders zouw je nog Microsoft Bootvis kunnen draaien (dit programma optimaliseert ook je opstarten)
Gast Geplaatst: 23 januari 2006 Geplaatst: 23 januari 2006 ik heb de orzak gevonden. dat was een drivers van audio niet correct geinstaleerd. bedank . atla
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen