Ga naar inhoud

Hoe kan ik mijn Mac adres veranderen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoe kan ik mijn Mac adres van mijn draadloze nic (geintergreerd in mijn Laptop) veranderen.

Er draait Windows XP home edition. lezen.gif

• Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Populaire dagen

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Na mijn weten is het wel mogelijk ...en tja hij is inderdaad uniek anoniem.gif

Geplaatst:

Heel veel netwerk adapters hebben het MAC adres in een EEPROM staan, welke wordt geprogrammeerd tijdens fabricage. Echter bij heel veel kaarten is het mogelijk dit adres te overriden. Dit moet de driver uiteraard wel toestaan!

Maar de vraag is waarom wil je dit? Wil je door een MAC filter heen? Vergeet niet dat als jij een MAC in gebruik neemt van een ander dat dan de communicatie in zijn geheel niet meer werkt. (Als allebei de netwerkkaarten op hetzelfde moment actief zijn)

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

Ik hoef niet door een mac filter heen noch gebruik maken van een ander zijn mac adres. smirk.gif

Ik heb ooit eens ergens vernomen dat je d.m.v een software programmaatje een ander mac adres kunt uitzenden (naar een access point) lezen.gif

Geplaatst:

En wat voor een nut zou dat hebben? Als je een ander MAC adres stuurt dan zal het AP daar ook mee gaan willen praten... Maar dan moet jouw netwerk adapter daar wel op gaan reageren. Dus met andere woorden je zal een ander MAC adres in gebruik gaan nemen voor al je verkeer... En ik kan mij niet bedenken wat dat voor nut heeft.

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

Waarom zou je uberhaupt het nut willen weten?

Ik stel hier een vraag en als iemand daar antwoord op weet is dat mooi.

wink.gif

Geplaatst:

Om een mac-adres te wijzigen ga je naar het configuratiescherm en daar klik je op systeem-->hardware--> apparaatbeheer -->onder netwerkadapters dubbelklik je op je netwerkkaart-->onder Eigenschappen kan je dan je network addres enz...aanpassen.

Geplaatst:

Vreemd..ik heb er een kijkje genomen en geen macadres gevonden..laat staan kunnen wijzigen..ik dacht dat je hier echt software voor nodig had kweetniet.gif

Geplaatst:

Zet de cijfers en letters wel allemaal achter elkaar,zonder leestekens.

Dus als je 00-35-02-1C-EF-12 als macadres wil.Zet je:0035021CEF12 neer in het waardevakje.

Geplaatst:

Zie je je netwerkkaart welke je het mac-adres wil van veranderen onder apparaatbeheer staan?

Geplaatst:

Er staat bij mij niet aanwezig (aangevinkt).

Kan dat omdat ik met kabel op de Livebox ben aangesloten?

Geplaatst:

OK...maar daar boven kan je het vakje waarde aanvinken.En daar zet je dan ook de gegevens in van je nieuw te bekomen mac-adres.

Geplaatst:

Ach zo...dus de waarde die ik daar dan invul (zonder leestekens) wordt doorgegeven aan het access point loep.gif

En als ik die waarde weer weg haal en het vinkje verplaats heb ik weer de originele situatie terug smirk.gif

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen