Gast Geplaatst: 22 januari 2006 Geplaatst: 22 januari 2006 ik wil het volgende hier mee doen 2 sat receivers op 1 schotel die draaibaar is de ene receiver op usals de ander op diseq de receivers worden niet tegelijk gebruikt Ik heb het getest zonder splitter dus eerst met de ene tuner draaien en dan met de ander.Hiermee geen problemen met sat posities. zie foto welke ik hier voor gebruiken wil Is dit mogelijk of heb ik hier niets aan
Gast Geplaatst: 22 januari 2006 Geplaatst: 22 januari 2006 Ik zou liever een 0/12 volt switch gebruiken. Dan zijn de schakel spanningen van de beide tuners altijd gescheiden. WaferJo.
Gast Geplaatst: 22 januari 2006 Geplaatst: 22 januari 2006 ja zou ik ook wel maar de ene tuner is een maxplus en heeft geen 12 volt en de ander is een technotrend pci in de computer en heeft dus ook geen 12 volt. en externe voeding wil ik niet
Gast Geplaatst: 22 januari 2006 Geplaatst: 22 januari 2006 Mischien heeft iemand nog een analoog digitaal switsch liggen, deze schakeld als de ontvanger op de master aansluiting spanning geeft. WaferJo.
Albert_H Geplaatst: 22 januari 2006 Geplaatst: 22 januari 2006 Met de splitter zal het wel werken ook al staan beide ontvangers gelijktijdig aan, deze splitter heeft een sper zodat de spanning van de ene ontvanger niet terugwerken kan naar de andere. Of het met de motor aansturing goed gaat weet ik niet, ik kan mij voorstellen dat de ontvanger met DiSEqC besturing er een hekel aan heeft als de motor bij inschakelen niet meer op dezelfde plaatst staat als waar hij hem de laatste keer op gezet heeft, maar dat is zo maar een idee, ik weet niet precies hoe de commando structuur tussen ontvanger en motor werkt. Ik principe zal een 12V relais wat minder verlies geven, maar je hebt dan wel van één van beide ontvangers een stuurspanning nodig. Die is eventueel van de coax te halen, maar dan moet je wel weer knutselen met smoorspoeltjes en zo en dat levert ook weer wat extra verlies op. Als beide ontvangers aanstaan heb je natuurlijk de beperking dat de ontvangers alleen in dezelfde band en polarisatie kunnen werken, en dat de H polarisatie en de hoge band proiriteit krijgt. Maar als er maar één ontvanger aanstaat moet het wel werken. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Gast Geplaatst: 22 januari 2006 Geplaatst: 22 januari 2006 De meeste analoog/digitaal schakelaars waren zo uitgvoerd, zoals Albert beschrijft. (aftakking van het coax signaal, om het relais te doen schakelen) Je zal zal inderdaad even moeten expirimenteren. WaferJo.
Gast Geplaatst: 23 januari 2006 Geplaatst: 23 januari 2006 ok bedankt voor de antwoorden ik bestel hem wel laat nog wel weten of het werkt zoals ik het wil
Albert_H Geplaatst: 23 januari 2006 Geplaatst: 23 januari 2006 Ik heb er nog wel een liggen, kun je voor de postzegelkosten mee testen. Verdere gegevens via PM. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Gast Geplaatst: 30 januari 2006 Geplaatst: 30 januari 2006 Ik heb de splitter en schakelaar nu gemonteerd. Het is iets anders geworden nu. Ik heb beide tuners (maxdigital en Technotrend pci)op usals gezet. De technotrend met progdvb en plugin die usals ondersteund. Deze opstelling werkt nu perfect. Wel is het zo dat wanneer ik aan het spelen ben geweest met de technotrend en daarna de maxplus weer aanzet hij niet automatisch naar de laatst gekozen sat terug gaat. ik moet een niewe zender aanklikken en dan draait de schotel naar de gewenste sat toe.Andersom natuurlijk ook. Ik ga dit experiment nu uitbreiden door nog een 12V schakeling en een splitter te gebruiken voor de C band.Hier zit een Vbox tussen dus diseq. Dan wordt de installatie als volgt zie bijlage 1076974-opstelling-.pdf
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen