Ga naar inhoud

[Strong 6825] 6225 iemand ervaringen met strong 6825?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hoi ik wil een strong 6825 kopen maar heeft iemand

ervaring met deze ontvanger?

wat zijn de plus en min punten?

groeten dr_pepper

• 1 maand later...

Geplaatst:

Hoi, ik ben in het bezit van de strong 6825, ik heb hem grondig getest en ik ben er erg tevreden over, alles is lekker overzichtelijk en in het Nederlands, de gevoeligheid is erg goed te noemen ook de zwakkere zenders van de Nilesat zijn goed te ontvangen. Ook de afstandsbediening ligt lekker in de hand.

groet Peter

Rebox 4000HD 2 x triax schotel 1 x Visiosat vaste opstelling Astra1,2,4A & Hotbird Draaibaar Stab100 inverto blacks Lnb's ontvangt 12 satellieten

Geplaatst:

Maar is er alternatief/hobbymatig nog wel wat leuks (firmware) voor deze decoder.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Het is een fraai ontvangertje, aan de binnenkant ziet het er wat minder fraai uit.

De onderdelen, metname elko's staan allemaal schots en scheef op de print.

Een aantal is met opzet plat gemonteerd zodat het kaartlezertje er in past.

Het kristal (27MHz) staat veel te dicht op een paar andere onderdeeltjes.

Hierdoor kan er een "kortsluiting" ontstaan en valt de ontvanger uit. (Het kristal loopt dan niet meer) Als men de stekker in het stopcontact steekt gaat direct de groene led branden en verder is er niets mee te beginnen. Dit kristal even los-solderen en wat hoger op zijn pootjes zetten is de oplossing.

(Het kristal zit onder de kaartlezer)

Verder is de kaartlezer niet vriendelijk voor cardsplitters of andere kaarten die teveel afwijken van het origineel.

Er moet voor gebruik van andere kaarten een modificatie gemaakt worden aan de voedingsspanning van de kaart zodat deze via een stel transistors wordt gestuurd en niet direct vanuit het IC.

Ik zit nu ca. een uur te kijken met een draadloze kaartsplitter, en dit lijkt tot nu toe goed te werken.

Satq

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen