Ga naar inhoud

data opslaan op andere pc

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn dochter heeft op haar kamer een pc staan met een kleine HD.

Ze wil het spel de sims spelen maar haar HD zit te vol.

Nu wil ik dit spel opslaan op een van mijn schijven.

Een map gemaakt in gedeelde documenten en die map deelbaar gemaakt,en ook Wijzigingen aanbrengen aangevinkt.

Maar wat ik ook doe opslaan daar gaat niet.

Hoe kan ik een van mijn Hd toewijzen en haar beschikbare ruimte uitbreiden.

Dat moet toch niet zo moeilijk zijn?

Of kan ik het spel bij mij instaleeren en boven spelen!

Geplaatst:

een hele hoop van je windows operating system staat op C:\ "de root" dat kun je niet wijzigen als C:\ vol is.

maar een helehoop van het opgeslagen profiel van de gebruikersaccount kun je wel elders opslaan.

waar te beginnen:

- ccleaner draaiien om haar profiel te reinigen

(alsmede alle andere gebruikersaccounts vink persoonlijke mappen opruimen ook aan - standaard niet aan)

- system variabelen wijzigen opdat alles wat temporair geschreven wordt niet op c:\ terechtkomt maar een andere schijf (dus eventueel ook een netwerkschijf (enkel moet die netwerkschijf altijd aanwezig zijn dus die andere PC moet continue draaien)

- zo ook de pagefile / virtueel geheugen datgene wat windows default op C:\ plaatst (enkel moet die netwerkschijf altijd aanwezig zijn dus die andere PC moet continue draaien)

- gedeelde documenten staat indien de share persoonlijk gemaakt wordt als symbolic link eveneens in het gebruikersaccount dus weer op C:\ dus weer schijfruimteverlies

C:\Documents & Settings\%NAME% van de gebruikersaccounts met heel veel zooi erin - maar gooi nooit iets weg zonder te weten wat daar hoort

-je kunt een roaming profile aanmaken op een andere netwerkschijf.. zoek echter voor precieze instructies de uitleg van XP-help.

cheers

vergeet de bijlage van die systeem variabelen..

dus alsnog

Dark & Long ,  Drift 2 Dark Train

Underworld

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen