Gast Geplaatst: 25 april 2001 Geplaatst: 25 april 2001 Weet iemand de instellingen van de software om een eprom te kunnen proggen met de vp20?<BR>Ik heb gisteren diverse programma's getest en ik krijg het niet voor elkaar. Of kan het aan de instellingen van de com poort liggen?<BR>Ik kan de eprom nog wel gewoon proggen via mijn oude ludipipo, dus die is niet kapot.<P>Alvast bedankt.
-= [ Appien ] =- Geplaatst: 25 april 2001 Geplaatst: 25 april 2001 Als je de 24c16 wil proggen moet je ervoor zorgen dat er een loader in de 16f84 zit. <P>Je progt met bv IC-Prog de 16f84 (daar gaat dan een loader in). Daarna kun je met bv Winphoenix de 24c16 proggen.<P>Maar met Secanix kun je gelijk de 24c16 proggen, mits je een goede hex file gebruikt voor de 16f84. (de Duck file werkt goed maar de Crazy Murdock kan dat weer niet)<P>Zo moet je gewoon ff proberen hoe je het beste kan proggen. Als je geen goeie loader kan vinden wil ik hem je ook wel ff mailen!
Gast Geplaatst: 25 april 2001 Geplaatst: 25 april 2001 probleem al gevonden de smartcard veroorzaakt het probleem, zal is kijken of ik het kan oplossen door het doorkrassen/verbinden van een paar spoortje's.<BR>Alleen het programmeren rechtstreeks naar de eprom via het voetje op de programmer lukt nog niet. Iemand een idee?<p>[ 25-04-2001: Message edited by: onra ]
Gast Geplaatst: 2 mei 2001 Geplaatst: 2 mei 2001 Hallo Onra<BR>Ben ook in het bezit van een VP20, maar ook van een VP2.<BR>De VP2 werkt uitstekend, maar de VP20 wil, net zo als bij jouw de eeprom niet proggen.<BR>Met de VP2 gebruik ik altijd icprog, dus dit moet ook werken met de VP20, niet dus.<BR>Hij geeft aan programmeren wordt niet ondersteund.<BR>Heb al van alles geprobeert geen sucses.<BR>Het verhaal van de loader ligt het niet.<P>weet iemand nog iets, ik heb het gevoel dat het te maken heeft met de pc.<BR>Mijn vp2 op een 486dx geeft dezelfde fout als de vp20 op de pentium?<P>Gr Knutsel
Gast Geplaatst: 2 mei 2001 Geplaatst: 2 mei 2001 Bij mij lag het probleem aan de smartcard, nadat ik een printspoor doorgekrast had en een ander doorverbonden deed hij het programmeren van de eprom wel, ik gebruik hiervoor chipcat, lekker makkelijk en als chipcat vraagt om hem in mouse mode te zetten dan zet je de schakelaar op de vp20 omhoog en in pic modus weer terug en geen loader file meer nodig. en niet vergeten de com poort en snelheid goed in te stellen. Wat voor type kaart gebruik je , toevallig een rode?
Gast Geplaatst: 5 mei 2001 Geplaatst: 5 mei 2001 Ik heb de groene print.<BR>Maar als jij zecht dat er baantjes moeten worden verandert dan klopt lijkt mij het schema van de vp20 niet<BR>wil je me opsturen wat je precies hebt gedaan.<BR>dan ga ik de vp20 aanpassen ipv de kaart<P>p.s. werkt het met de rode kaart wel <P>gr knutsel<P>Knutsel10@hotmail.com
Gast Geplaatst: 5 mei 2001 Geplaatst: 5 mei 2001 Ik heb het schema van een goldwafer erbij gepakt en toen de verbindingen nagelopen op de smartcard. hierin zaten twee verschillen : het contact C4 (leesvlak van de decoder)ging naar de pic poot 12 en poot 12 en 16 zaten niet met elkaar verbonden. dus heb ik het printspoortje van C4 naar poot 12 doorgekrast en een draadbrugje gezet tussen poot 12 en 16 van de pic en toen werkte de vp20 wel goed, lag dus in mijn geval echt aan de smartcarden niet aan de vp20
Gast Geplaatst: 25 mei 2001 Geplaatst: 25 mei 2001 mijn vp20 werkt nu perfecto<BR>willem bedankt.<P>heeft iemand ook een handleiding hoe je de 8515+24c16 kaart van willem kan proggen.<BR>er zitten 3 dip switches op waar zijn die voor?<P>gr Knutsel
Gast Geplaatst: 18 juni 2001 Geplaatst: 18 juni 2001 Hallo,<P>Ik heb sinds kort een VP20 programmer. Maar ik weet niet hoe ik de mode switch moet gebruiken icm bijv. chipcat.<BR>Wie kan mij dit uitleggen.<BR>Alvast bedankt,<P>Groeten,
Gast Geplaatst: 18 juni 2001 Geplaatst: 18 juni 2001 simpel zat, je selecteert in chipcat je file's , loader heb je niet nodig zit in chipcat zelf, je selecteert je com poort en snelheid en als chipcat vraagt om de mouse mode zet je de "hendel" switch om hoog en voor pic mode weer omlaag bij een gewone gw dan<BR>suc6
Gast Geplaatst: 18 juni 2001 Geplaatst: 18 juni 2001 Zal het snel uitleggen.<BR>ICPROG<BR>instellingen:<BR>x smartcard/phoenix<BR>hardware: JDM Programmer<BR> I/O vertraging 4<BR>interface direct I/O<BR>schak naar beneden loader.hex laden<BR>smartcard wizzard starten <BR>eeprom file laden schak omhoog<BR>ff wachten schak naar beneden pic file laden <P>klaar is Knutsel
Gast Geplaatst: 19 juni 2001 Geplaatst: 19 juni 2001 Knutsel en onra bedankt voor jullie antwoorden, zal het proberen.<BR>Is er mischien ergens een uitgebreide handleiding te vinden voor de VP20? <P>Groeten,
Aanbevolen berichten