Ga naar inhoud

laptop hardschijf geformattered maar kan hem niet bereiken?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb hardschijf van het laptop in externe kastje via andere pc geformattered als FAT32 en ging alles goed en kan via dat kastje, dat via usb word verbonden met pc alles mee doen maar als ik hem in laptop terug zet dan system zeg dat geen vaste schijven aanwijzeg is en met floppy bootdisk van win 95,98,dos,,, kan ik niet via fdisk hardschijf berieken. laptop heeft externe floppydrive maar geen cd-rom drive en in bios zit ook alles goed. ik dacht als hardschijf kapot was had ik ook via andere pc en dat externe kast hem niet kunnen bereiken en bewerken of bestanden erop plaatsen of formatteren maar waarom lukt het in laptop niet ,als iemand wat weet hoor ik graag. gr ( IK HEB EEN FOTO VAN BIOS ALS BIJLAGE GEDAAN )

post-23541-1318258535,9495_thumb.jpg

• Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Welke windows versie staat erop je laptop en welke op de pc waar je de ext harddisq mee hebt geformatteerd.Mocht de versie van de laptop ouder zijn heb je waarschijnlijk een stukje software nodig om de harddisq [weer] te laten herkennen heb dit laatst ook gehad met 2 laptops 1 met me en een met xp.gr

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Geplaatst:

op het laptop hardschijf zit helemaal geen bestuuring system(windows) zoals ik zeg hij is geformattered onder fat32 dus normaal gesproken moet ik hardschijf met een bootdisk van win95 0f 98 kunnen bereiken via fdisk om hardschijf te bewerken een klaar make voor een bestuuring system maar helaas lukt het niet. en op het gewoon pc dat ik die hardschijf heb via externe kast geformattered zit window xp pro op. en over welke software heb je dat ik kan weer HDD herkenen en moet ik dat weer via dat externe kastje doen met gewoon pc of in het laptop ??? helaas zit op laptop geen cd-rom drive ,via laptop zelf kan ik alleen floppy diskett gebruiken?? gr

Geplaatst:

op je screenshot staat onder Peripheral -> Hard disk Mode -> Not Used

dat gaat niet werken; als je in het bios niet de goede schijf instelt zal je hem ook niet kunnen fdisken.

And now for something completely similar

Geplaatst:

harddisk mode=not used ja,dat weet ik maar, daar kan ik niets in bios veranderen want als ik met pijl omhoog en laag gaat deze (hardisk mode=not used) slaat die over en ik kan niet in komen terwijl dat ik andere opties kan wel veranderen,zat ik ook te denken waarom niet in kan,toch raar!!!

Geplaatst:

Sjaak(k): als het bios de harddisk niet ziet zal hij uberhaupt niet kunnen fdisken, files kopieren etc.

Geplaatst:

kun je in je bios niet de functie"autodetect"gebruiken?

het is bij mij ook zo gelukt toen hij mijn nieuwe harde schijf niet kende.

beter een vogel in de hand dan geen hand,greetz slider

Geplaatst:

inderdaad ,bios ziet het HDD niet daarom fdisk niet werkt. maar wat er raar is,dat als ik in hardschijf zonder dat geformatterd is en in laptop zit via floppydrive 6 bootdisketten va winxp in doet hij leest als en alle gegevens vanaf disketten gaat wel naar HDD en als laatste diskett dus 6de klaar is systeem vraagt naar system disk en zegt:(insert systeem disk)maar vanaf daar omdat geen cd-rom drive aanwijzeg is kan geen bestuuring system er op zetten. maar met bootdisk win95 of 98 kan niet naar fdisk krijg ik wel menu maar geen fdisk om HDD formatteren en partities maken. vet raar is dat???

Geplaatst:

ik heb zo een verloop kabel gehad om hDD van laptop vanaf gewoon pc kan bereiken en dat is ook gelukt, ik heb via fdisk HDD partities gemaakt en geformattered .teneerste tijdens formatteren dat behoorlijk lang geduurd ,systeem was bezig met (poging clusters te herstellen) na dat die klaar was heb ik geprobeerd via bootdiskette van winxp daarna win98 en dan win95 een van die 3 bestuuring systeemen er op zetten maar iedere keer bij iedere poging hij pakt de wincd in cd-rom drive maar waar ik moet F8 enteren dat ik akkord gaat met windows overkomsten, system blijf vast. ik denk dat hardschijf stuk is anders moest die lukken touch???? gr

Geplaatst:

Ik denk dat de HDD niet lekker is. Als hij clusters gaat herstellen duidt dat op bad sectors.

Mijn advies, probeer een andere HDD te vinden voor niet al te veel..

Sjaak(k);

Wat heeft 16bits hier mee te maken?

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

ik denk dat sjaak bedoelt dat fat32 niet ondersteund wordt in w95 osr1, maar dat heeft natuurlijk niks met fdisk te maken

Geplaatst:

HDD werkt prima,ik heb vanmidag winxp pro er op gezet en aangesloten met mijn gewoon pc en werk ik gewoon met hem heledag door.maar probleem ligt aan bios of misschien waar HDD word aangesloten aan moederboard van laptop (kijk naar foto bijlage daar onder links staat,, hard disk mode - not use) dat wil zeggen dat HDD word niet herkend door bios ,toch of zie ik verkeerd,dus ik denk dat ligt aan bios of moederboard,misschien met flashing van bios probleem word opgelost als niet dan ligt aan moederboard . bios versie en HDD zijn eigen standaard van de laptop en er is niets aan veranderd .

post-23541-1318258535,9802_thumb.jpg

Geplaatst:

Welk merk is die laptop eigenlijk?

Sommige hebben namelijk gegevens (bios?) op een afgeschermd deel van de hd staan. Zonder dat deel werkt hij niet.

Als ik al jouw berichten bekijk kan er wel eens zoiets aan de hand zijn.

Zoek eens op de site van de fabrikant naar een oplossing voor dit probleem.

Een andere mogelijkheid is dat de hd te groot is voor de bios van de laptop en er een hulpprogramma op heeft gestaan om dit op te vangen.

Door de hd extern te partitioneren en formateren heb je in beide gevallen de zaak "verziekt".

Geplaatst:

laptop is van 99, toshiba7010 intel pentium II 366mhz,6GB HDD,160mb sdram,24bit en alles is originaal niets aan verandered dus bios version ,HDD formaat,memory,usb,ethernet100/10 ,enzo het eingste dat ik niet meer hebt is dockingstation. genoeg voor mijn kliene kid om te internetten en tekstbewerken hij is met alle bestuuring systemen gedraaid, best is win95,98 met winxp draaid ook alleen traag maar helaas werkt niet naar het wensen meer. maar iemand denkt dat misschien met bios te veranderen ,flashen ,upgraden weet ik veel is wat kans dat die weer doet, het is mijn laatste kans als dat niet helpt,dan weet ik dat 100% aan moederboard ligt.gr

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen