Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Om mijn satellietsignaal zowel beneden te kunnen kijken als boven, zou ik de scartuitgang van mijn dreambox 500 willen splitten.

Maar ik vraag me af of ik een slechte splitter heb.

Ik zet een splitter op de scart-uitgang van mijn dreambox.

Wanneer ik nu de eerste scart aansluit op de splitter heb ik mooi, duidelijk beeld. Wanneer ik nu de tweede scart erop aansluit dan wordt mijn beeld ineens de helft donkerder...

Is dit normaal? Of heb ik gewoon een slechte splitter??

Vu+ solo met Pli & Sab Titan HD 1 - Xwindow - USB HD 500GB

Geplaatst:

Voor een klein budget is de enige goed werkende oplossing een splitter van SCART naar SCART en cinch. Dan heb je geen storing van de ene kabel op de andere. Moet je dus wel genoegen nemen met composiet signaal op 1 van je tv's.

Groeten van de zolder.

Geplaatst:

Is dat zo een blokje dat je op je scart zet, met vanachter een scart uitgang, en aan 1 kant een kabel met een gele, rode en witte tulp?

Want die heb ik ook al geprobeerd, en dat was hetzelfde resultaat...

Geplaatst:

Ik heb trouwens gemerkt dat op mijn dreambox 500, een scart-uitgang is, en dan ook nog een uitgang met de 3 tulp-stekkertjes (geel, rood en wit).

Wanneer ik op mijn scart de TV aansluit en dan de tulpjes wil gebruiken om door te zenden, dan wordt mijn beeld al de helft donkerder.

Dus blijkbaar is de drambox 500 niet in staat om 2 "afnemers" van beeld goed te bedienen?

Of doe ik wat verkeerd?

Geplaatst:
Citaat:
Dus blijkbaar is de drambox 500 niet in staat om 2 "afnemers" van beeld goed te bedienen?

klopt , zijn maar weinig app. ook omdat de impendancie verkeerd word.

er zijn actiefe splitters te koop met versterker erin , of je kan proberen :
db op rgb zetten , en op scart een tv die rgb ondersteunt met volledig bedrade scart kabel.
de tulp uitgang naar tweede tv

grtx , arnold
Geplaatst:

Je zou misschien gebruik kunnen maken van een CAI Inserter.

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Geplaatst:

Met mijn Humax (F1-FOX) heb ik met een variant op zo'n blokje (SCART=RGB doorvoer en tulp-aftakking) wel goede resultaten, terwijl een gewone SCART-verdeeldoos een enorme grauwsluier op mijn scherm toverde. Kennelijk is mijn oplossing toch niet zo universeel als ik dacht. Maar dat uitgerekend de dreambox dit niet aankan, had ik niet verwacht.

Groeten van de zolder.

Geplaatst:

Mja, blijkbaar is inderdaad die rauw-kleur een ontzettend probleem...

Is maar één oplossing aan lijkt me: Een dreambox 7000 (minstens) aanschaffen... Die heeft standard 2 scart-aansluitingen... (en er dan ook maar een HD inbouwen, als we dan toch bezig zijn....)

Geplaatst:

Citaat:
Maar dat uitgerekend de dreambox dit niet aankan, had ik niet verwacht.

Zoals Arnoldl al schreef heeft dit niets met de Dreambox te maken. Deze aansluitingen zijn bedoeld voor een bepaalde afsluit impedantie (ik meen 75 ohm), en door twee aansluitingen parallel te plaatsen halveer je die impedantie. En zoals je merkt heeft dat grote gevolgen voor de signaalsterkte.

• 4 weken later...
Geplaatst:

Ik vraag mij af of je tegelijk op beide kanalen wilt kijken anders is een splitter niet het juiste maar moet je gaan zoeken naar een switch. Het probleem van de impedantie is dan ook niet meer van toepassing.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen