Ga naar inhoud

Kan teletekst eigenlijk beeldvullend?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kan teletekst eigenlijk beeldvullend? Ik vind het een beetje jammer dat het teletekstscherm kleiner is dan het totale beeld.

• Moderator
Geplaatst:

ja hoor. Druk gewoon op de teletekst button van je tv, de inverto stuurt de teletekst info door naar je tv (VBI) als je een recente firmware hebt (vanaf versie 1.2)

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Ja, snap ik. Ik was ook niet helemaal duidelijk; ik wil graag de teletekstfunctie van de Inverto gebruiken met de afstandsbediening van de Inverto. En dan krijg je 'm niet beeldvullend.

Geplaatst:

De enige manier waarop je dat voor elkaar krijgt is met een universele afstandsbediening. Dit is toch wel aan te raden omdat de ir transmitter in de Inverto remote nou niet echt geweldig is.....

• 1 maand later...
Geplaatst:

Inderdaad met de TV-teletekst. Maar in mijn geval lopen dan na het "zappen"

de teletekstpagina's door elkaar. Bijv. teletekstpagina 101 van Ned.1 dan

krijg ik ook veel teletekstpagina's 101 van de zenders waar ik daavoor met

het zappen ben geweest................

Geplaatst:
Citaat:
Inderdaad met de TV-teletekst. Maar in mijn geval lopen dan na het "zappen"
de teletekstpagina's door elkaar. Bijv. teletekstpagina 101 van Ned.1 dan
krijg ik ook veel teletekstpagina's 101 van de zenders waar ik daavoor met
het zappen ben geweest................

Dat komt omdat je televisie een teletekst geheugenbuffer heeft.
Via RF ontvangst reset de teletekst buffer automatisch door het zappen van de zenders. Bij teletekst via scart doet de ktv dit niet. Het is heel simpel op te lossen, schakel even 1 positie (ext2) en ga daarna weer terug (ext1) Teletekstbuffer is dan weer leeg.

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

• 3 maanden later...
Geplaatst:

Dit heeft niks met de ontvanger te maken, maar inderdaad met dat buffer. Je moet eens een voetbal pagina te openen op de commerciele. Altijd seks!

Inverto IDL 7000 PVR/ CTVDIGRCU usb-stick (digitenne FTA), Multytenne twin schotel, Azbox Premium + HD, TopField digitenne KPN

• 2 weken later...
Geplaatst:

Dat met de TV werkt pas sinds 1.2. Daarvoor was er alleen maar teletekst van inverto. Die is trouwens wel supersnel.

Inverto IDL 7000 PVR/ CTVDIGRCU usb-stick (digitenne FTA), Multytenne twin schotel, Azbox Premium + HD, TopField digitenne KPN

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Er loopt een verzoek bij FTA om teletekst beeldvullend te maken. En ook om het browsen van sub-pagina's mogelijk te maken. Wanneer....?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen