Ga naar inhoud

schotelconfig uitgebreid van single naar twinkop..en nu?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik weet niet of die in dit forum moet of in die van Echostar/Arion.

Ik heb een twin tuner (echostar5020) met de volgende schotelopstelling:

1 schotel met 2 losse single koppen voor de Astra 1 en Hotbird (geen monoblock dus).

een 2e schotel eronder met een 1 single kop voor de Astra 2

Deze 3 koppen aan elkaar gekoppeld via een quad Disecq switch en 1 kabel naar de ontvanger.

De Echostar is doorgelust.

Vanmiddag heb ik het volgende veranderd:

De single lnb voor de Astra 1 vervangen door een twin lnb met een 2e kabel naar de ontvanger.

De 1e kabel zit gewoon nog naar de Disecq switch.

De doorluskabel er tussen uitgehaald en de 2e tuner verbonden met de 2e kabel die naar binnen komt.

Nu zouden er meer kanalen beschikbaar moeten blijven als je iets van de Astra 1 opneemt.

Met 1 opname is idd de hele kanalenlijst nog beschikbaar van alle satellieten maar b.v. de BBC geeft geen beeld.De ontvanger geeft nog wel signaal aan.

Als ik de opname stop is er weer wel beeld.

Helaas is het ook zo dat de zenderlijst toch beperkter wordt naarmate je meer kanalen gaat opnemen.

zoals waarschijnlijk bekend kan de echostar 4 opnames tegelijk maken maar dan nog is de lijst vrij klein geworden.

Ook is het dan zo met 4 opnames opname 1en 2 via Tuner 1 gaan en 3 en 4 via Tuner 2.

Is dit niet te manipuleren?

Ik wil eigenlijk wel minimaal 2 opnames te gelijk kunnen maken van het CD basis pakket en toch nog al deze kanalen kunnen zien.

Vooral op zaterdagavond wil mijn vrouw een paar dingen tegelijk opnemen (lang leve de HD recorder!!).

Zover ik begrijp moet ik de echostar op de instellingen T1/R2 zetten in mijn huidige config ipv de oude doorlus config?

Moet misschien de kanalen opnieuw worden ingelezen of nog meer instellingen in de ontvanger worden aangepast?

Kort gezegd: wat is de beste config om zoveel als mogelijk van de huidige config gebruik te kunnen maken?

Nog wat gegevens: ontvanger is een Echostar PVR 5020 met firmware 1.07-800, Aston 1.07 dual cam en CD basis abbo.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen