Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hoi,<P>Ik probeer met een JDM programmer en IC-prog een 12C508A te programmeren, maar dit lukt niet. frown.gif" border="0 Ik kan wel een Pic 16F84A programeren.<P>Hij geeft de foutmelding "verify failed at address 0000h"<P>Kan dit aan de hex-file liggen??<BR>Of moet ik een ander programma gebruiken? welk?<P>Dank<p>[ 02-06-2001: Message edited by: Frederic ]

Geplaatst:

Kijk bij het programmeren of de pwrt niet aanstaat!! als de lees beveiliging aanstaat, kan hij niet verifieren en gaat het DUS fout. <P>Als dat ook niet het geval is, kan het goed zijn dat de jdm van een oud type is (dan moet er een extra massa-aansluiting worden aangebracht, maar dat geldt eigenlijk alleen voor het programmeren van de eeprom), of de programmer is gewoon overleden (er wil wel eens een diode verkeerd om zitten, waardoor de 547 die er achter hangt kaput gaat).

Geplaatst:

Op de site van Ic-prog kun je de schema's halen van een JDM-programmer.<BR>Die heb ik gebouwd en gebruik nu ook onder DOS het bijhorende programma. <BR>Ik kan wel lezen maar niet schrijven naar de PIC.<BR>Op de site van JDM staan er oplossingen. Het zou komen door een te laag uitgangsspanning bij de compoort.<P>Er is prake van een diode bij te plaatsen of extra voedingsbron.<P>Ik zal dit even na het weekeinde proberen.<BR>Hopelijk lukt het dan....<P>Het rare is dat als ik een hex prog, die halverwege stopt.<BR>Als ik de PIC dan uitlees, staat de juiste informatie er op maar stopt halverwege.<P>Indien ik dan die uitgelezen waarde in de PIC duw, doet hij het wel.<P>Hij kan dus met andere woorden geen grote hex-files branden .....<P>We zullen zien !

Geplaatst:

frederic zit met hetzelfde probleem ook jdm zoek nog naar goede software hiervoor wil grrag wat info met je hoor van je boeddha<BR>uitwisselen confused.gif" border="0confused.gif" border="0confused.gif" border="0

Geplaatst:

Het lukt nog steeds niet....<P>Babylon, waar en hoe moet ik die 'massa-verbinding' maken ?<BR>Ik heb dus die JDM gebouwd zoals die op de site van IC-prog staat beschreven.<P>Moet die massa-verbinding gebeuren middels een lage weestand of diode ?<P>Is er misschien iemand die me een andere programmer kan aanraden die zeker de 12c508 kan proggen?<BR>Liefst een PCB-layout & schema's...

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.