Ga naar inhoud

mijn documenten niet bereikbaar

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het volgende probleem doet zich voor,

Winxp is gecrashed op schijf 1

Nieuwe schijf 2 gekocht en daar nieuwe installatie opgezet.

de oude schijf 1 als slave gemonteerd.

Nu is het mogelijk de documenten van alle gebruikers terug te zetten behalve de documenten van beheerder.

Deze was als enige password beveiligd.

Als ik klik op de mijn documenten map op schijf 1 zegt ie niet toegankelijk en vraagt ook niet naar wachtwoord.

Kan ik er ooit nog bij komen om bestanden terug te zetten.

De nieuwe installatie heeft hetzelfde password.

Geplaatst:

Om te beginnen moet u de optie "Eenvoudig delen van bestanden gebruiken (aanbevolen)" uitschakelen. Ga via Start naar Deze computer. Klik in het menu Extra op Mapopties en vervolgens op het tabblad Weergave. Bij Geavanceerde instellingen zet u "Eenvoudig delen van bestanden gebruiken (aanbevolen)" uit en klik op OK.

Zoek de map op waartoe u de toegang is geweigerd. Klik er met de rechtermuisknop op en ga naar Eigenschappen. Ga naar het tabblad "Beveiliging" (mocht er een beveiligingsmelding verschijnen, kunt u deze met OK wegklikken).

Vervolgens klikt u op "Geavanceerd" en gaat u naar het tabblad "Eigenaar". Klik in de Naam-lijst die op het scherm verschijnt u op uw account en vink "Eigenaar van subcontainers en objecten vervangen" aan. Klik op OK. De melding "U hebt geen machtiging om de inhoud van map map te lezen. Wilt u de machtigingen voor de map vervangen door machtigingen die u volledig beheer toekennen? Alle machtigingen worden vervangen als u op Ja klikt" verschijnt. Klik opnieuw op OK. U bent nu eigenaar geworden van de map.

Geplaatst:

Ja klopt...

Voor Windows XP Home Edition geldt als voorwaarde dat u in de Veilige Modus (druk op F8 tijdens het opstarten) als administrator moet inloggen. Dan is het tabblad Beveiliging bij de mapeigenschappen ook beschikbaar.

Geplaatst:

Ik ben jullie zeer dankbaar nu heb ik mijn bestanden weer terug

mijn dank is groot

• 2 weken later...
Geplaatst:

Big John, mijn dochter wil je wel zoenen. Ze dacht dat ze alle data kwijt was. Ben al meer dan 2 maanden op zoek hoe ik een protected folder kon cracken.....

Zelfs op mijn werk wist IT niet hoe dit moest....

Bedankt....Satellite of Love

• 3 weken later...
Geplaatst:

@Big John kunt u voor mij

hier de Engelse vaktermen gebruiken AUB?

Mijn dank zou groot zijn omdat ik er met de Nederlandse er niet uit kom.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen