Ga naar inhoud

ST5518 + Atmel flash via J-tag (her-)programmeren

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal,

Heeft iemand ervaring met het via j-tag herprogrammeren van een ST5518 moederbordeje met Atmel flash geheugen. Het is een FTA DVB-T ontvanger met een 20-polige aansluiting. Ben benieuwd wie me kan helpen!? (Ik kan aan de flash code komen via de fabrikant)

Geplaatst:

Hallo Matchless,

Dank je wel voor je hele snellen antwoord! Ziet er veelbelovend uit. Nu moet ik dus alleen nog een jtag interface ergens kunnen lenen/huren/kopen. Ken jij hier adressen voor (als t commercieel is dan via pm?)

Harruk

• Moderator
Geplaatst:

ik ben een beetje met PDA's aan het spelen en kwam daarbij dit schema tegen. of het werkt op een strong kan ik je niet voor 100% zeggen maar op de pda werkt het goed. Omdat JTAG een standaard is lijkt mij dat het met dit schema moet lukken. laat even weten of het gelukt is zodat ik de faq kan aanpassen.

interface.png

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst:

De zaagvorm in het schema is een 100ohm weerstand toch?

Ik keek nog even bij de dreambox faq (http://www.sat4all.com/forums/faq/index.php?ToDo=view&questId=99&catId=21) waarin de LS245 gebruikt wordt. Als je van deze LS245 het schema met google zoekt zie je inderdaad weinig verschil met jouw schakeling. Alleen de "output high voltage" is "typical" op 3,3 Volt. Hoeveel Volt staat er eigenlijk op de parallelle uitgang?

Heb de data nog niet binnen van de fabrikant. Zodra ik die heb laat ik je meteen weten wat de uitkomst is!

• Moderator
Geplaatst:

uitgang van de par. poort is 5 volt.

Maar dat is de jtag aansluiting van een ipaq ook. en de schema die ik je gaf is voor een ipaq. die werken ook op 3,3 volt. de weerstanden zijn ervoor om de spanning omlaag te halen. Wil je zekerheid dan kan je op de hc245 een voeding geven van 3,3 volt. maar dan werkt de chip op zijn drempelwaardes en dan kan het voorkomen dat je het met een andere chip moet proberen mocht het niet lukken (dan heb je kan op een te kleine tolerantie van fabriek uit)..

Geplaatst:

OPGELET!!!Zeker niet op verder gaan!!!Heb hier thuis een powersky(electron) staan met zo'n sti 5518 processor op.Ik weet natuurlijk niet wat voor een bordje je hebt en uit wat voor toestel het komt.Voor dit klaar te krijgen met dat j-tag geval moet je toch wel wat basiskennis electronica hebben hoor.Ben je zeker dat je er niets meer inkrijgt via je andere programma's.Zie je daar niets over het hoofd,volg het stap voor stap,punt per punt.Sorry,maar Ik heb al andere schema's gezien,maar dit kan zeker schillen van toestel tot toestel.Ik geef je nog 1 goede raad,hou je kabel zo kort mogelijk.Dat geval met die twintig pennetjes komt me bekent voor.Schuif alles liever wat dichter bij elkaar dan je kabel te verlengen!!!Mijn connector is 8cm

• Moderator
Geplaatst:

mwah.. valt opzich wel mee. JTAG is een standaard waar niet teveel van afgeweken mag worden. enige verschil wat ik gezien heb is dat pin 11 en 13 op de par. poort wel eens kan wisselen (bijv dreambox heeft pin 13). En de strong 4125 dezelfde proc als de topicstarter. En de JTAG is direct aan de proc aangesloten.

Het verschil in schema's ligt aan de gebruikte chips in de jtag. zo gebruikt de ene een 74HC245 en een andere de 74HC244. En andere weer weerstanden.

Ik heb al meerdere dreamboxen, 1 strong ,meerdere ipaq's en enkele routers met jtag geflashed en er is tot nu toe nog geen 1 kapot gegaan.

Geplaatst:

Ik wacht sowieso nog even op de aanwijzingen van de producent. Heb gevraagd wat de pinning van de jtag is, flashdump en hoe het programma voor de strong ingesteld moet worden. Alleen slaapt de Koreaan alweer en moet ik nog even wachten op antwoord :-)

• 2 weken later...
Geplaatst:

Zo daar zijn we weer. Het is gelukt!

De jtag was wel ff wat anders dan het voorbeeld van de pda, zie de bijlage.

Naast de Jtag waren er nog een blad met instructies en de programmas "Jkeys" en "Wall" nodig met voor "Jkeys" een aparte definitiefile voor de fabrikant.

Matchless: wil je het document ook hebben voor publicatie bij de faq?

post-9920-1318258551,5341_thumb.jpg

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen