Gast Geplaatst: 11 juli 2001 Geplaatst: 11 juli 2001 Hallo.<BR>Ik heb nu al diverse pogingen gedaan om achter de beschrijving te komen van MasterCRD<BR>Maar ik snap er echt geen ene snars van wie kan en wil mij verder helpen.<BR>Groeten
Gast Geplaatst: 11 juli 2001 Geplaatst: 11 juli 2001 Hallo, ook ik heb problemen om met de Mastercard (en icprog1.04) een 16f876 te proggen. Heb een Mastercard progr. gekocht en heb hierbij geen handleiding gekregen. Zaten 2 losse jumpertjes bij, en mijn vraag is heb ik deze nodig om mijn 16f876 te proggen zonder een verify failed te krijgen.<BR>Heb de instellingen wel goed in icprog als ik de topic's lees.invert vcc-delay op 3-windows/api-mclr etc.Ook modus 2 voor pic en modus 1 voor eeprom heb ik gebruikt.Hoop dat iemand mij kan helpen.Alvast bedankt.
jonas Geplaatst: 11 juli 2001 Geplaatst: 11 juli 2001 Die 2 bijgeleverde losse jumpertjes zijn volgens mij alleen nodig om de interne software van de mastercrd programmer te laden.<BR>Indien er dus een nieuwe update is voor die mastercrd progger moet het doosje dus open, en de jumpers moeten geplaats worden, maar waar dat weet ik (nog) niet.<BR>groetjes<BR>jonas Greetz van Jonas Pioneer 506-XDE plasma met Yamaha YSP-1000 Surround receiver; DM800; DM7000; DM500; Iphone 3G(S); iMAC 2.7i met SNOW leopard OSX; PS3 en WII; Apple TV
Gast Geplaatst: 11 juli 2001 Geplaatst: 11 juli 2001 Hoe je de firmware moet upgraden staat op de site van V*s*d*c* in duitsland.<BR>Ik kan de site niet geheel vrijgeven omdat het een commercieel bedrijf is. Zoek maar eens op duitse sites, daar vind je wel links. <BR>Nog een tip: kijk op duitse sites eens bij sponsors, daar vind je de link ook wel.<P>Verder kan ik er niets over zeggen.<P>Groeten Satkeumes<p>[ 12-07-2001: Message edited by: satkeumes ]
Gast Geplaatst: 11 juli 2001 Geplaatst: 11 juli 2001 @Losj, hier even 'n korte uitleg omtrent de mastercard programmer:<P>Beschrijven van goldcards:<P>1. Modus 2 instellen. Vervolgens het programma 'IC-Prog' starten. IC instellen op 16f84. Vervolgens het bestandje loader.hex laden en op de kaart programmeren met F5.<BR>2. Modus 1 instellen. Vervolgens het programma 'WinPhoenix' starten. Het bestandje eeprom.bin (24V16) laden en dan program in cardmenu kiezen.<BR>3. Modus 2 instellen. Vervolgens het programma 'IC-Prog' weer starten. IC instellen op 16F84. Vervolgens het bestandje pic.hex (of 16f84) laden en op de kaart programmeren met F5.<P><BR>Het beschrijven van Atmelkaarten:<P>1. Modus 4 instellen. Vervolgens het programma 'PonyProg2OOO' starten. Het juiste IC instellen (AVRAT90S2343). De Hex4ile openen en vervolgens Control-W. Na het wegschrijven van de File de lock-bit wegschrijven met Control-S (Dit mag niet vergeten worden).<BR>2. Modus 0 instellen. Vervolgens het programma 'Atmelcard_007' opstarten. Daarna "Com Port ôffnen". Daarna "CRD laden". Nu de .CRD file selecteren en vervolgens wegschrijven met "Zur Karte senden". Tenslotte "Com Port schliessen en "Beenden".<P>Modus 0 wordt gebruikt voor het inlezen en beschrijven van org. Irdeto kaarten met behulp van het programma 'Cardwizard'.<P>De twee losse jumpertjes heb je alleen nodig als je de firmware van de mastercard programmer wilt updaten. <BR>Zoals @satkeumes al zij kun je de gebruiksaanwijzing voor deze handeling wel opsporen via de sponsors op dit board, er zit namelijk bij die gebruiksaanwijzing 'n handig plaatje zodat er niets mis kan gaan!<P>Ik weet overigens niet of de plaatsing van deze handleiding de moderators te ver gaat, indien dat het geval is dan moeten ze hem er maar weer even afhalen!<P>Greetings,<P><B>Redcat</B>
Gast Geplaatst: 15 juli 2001 Geplaatst: 15 juli 2001 ik heb zelf een mastercrd proger <BR>het zit zo!! ik had de zelfde problemen .jij moet eerst jou firm ware upgr<BR>als dat klaar is chip-cad downloaden <BR>en dan verder niets uit doen op de nummers op het huisje van de proger , dan nu verder<BR>start chip-cad jij krijgt nu een pic beeld en een verborgen eprom beeld laad eerst de pic.hex ga naar de eprom beeld laad de eprom.hex of bin en DAN PAS MET HET BLIKSEM KNOPJE programeeren let op !!!<BR>op 2 modes beginen dan naar 1 modes en dan weer naar 2 modes ( onder aan de pic beeld staan intelingen osc op XT en CP ON en de 2 anderen uit veel pleiz
Gast Geplaatst: 15 juli 2001 Geplaatst: 15 juli 2001 Ga eens naar deze site volgens mij staat er een handleiding op voor de MasterCRD maar dat moet je maar bekijken <A HREF="http://www.xxxxxxxxxxxxxxx.nl" TARGET=_blank>http://www.xxxxxxxxx.nl</A><BR>---<BR>En jij gaat nu de regels van dit board lezen!<BR>Dit wil ik nooit meer zien! <P>Toxic[Q]<BR>---<p>[ 15-07-2001: Message edited by: Toxic[Q] ]
Avalon Geplaatst: 15 juli 2001 Geplaatst: 15 juli 2001 Hallo <P>Als je nou eens links op het board op de links-button sectie klikt daar staat een site helemaal bovenaan. klik daar eens op hier staat toch wel het nodige wat je kunt gebruiken voor je programmer. <P>Voor de rest mag deze topic gesloten worden. <P>Groetjes <BR>Avalon <P>Moderator Sat4all™<p>[ 16-07-2001: Message edited by: Avalon ]
Aanbevolen berichten