Ga naar inhoud

welke hardware voor VOIP programma's zoals SKYPE

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hoi,

afgelopen periode heb ik bijna alle programmas geprobeerd om gratis via voip te kunnen bellen en heb besloten toch maar voor skype te gaan.

Nu zou ik graag mijn huidige wifi-router willen uitbreiden of vervangen om zodoende, naast het gebruikelijke netwerkverkeer inclusief wifi,ook via voip te kunnen bellen met bestaande dect telefoons zonder dat mn pc aan hoeft te staan. Ik begreep dat er inmiddels een aantal fabrikanten op de markt zijn verschenen met een oplossing hiervoor (oa speedtouch 716 en Zyxel waarvan ik het type ff kwijt ben)

Wat voor hardware gebruik jij en hoe werkt dit?

Geplaatst:

Skype maakt gebruik van een gesloten standaard. Hierdoor is het niet mogelijk om andere programma's of hardware te gebruiken dan het Skype programma. De routers die jij opnoemt zijn VoIP units, welke dus niet gaan werken met Skype.

Het is nuttiger om uit te kijken naar een (goede) VoIP provider die gewoon de standaard ondersteund Dan kan je de modems gaan gebruiken die je hebt genoemd. (Ik heb zelf een Draytek Vigor met VoIP interface..)

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

is dat de DrayTek 2200VG WiFi VoIP VPN router ?

daar zag ik nl over opgemerkt staan dat deze zou moeten kunnen werken met voipbuster? (voipstunt) IS dat zo?

gr

H

Geplaatst:
Citaat:
is dat de DrayTek 2200VG WiFi VoIP VPN router ?
daar zag ik nl over opgemerkt staan dat deze zou moeten kunnen werken met voipbuster? (voipstunt) IS dat zo?
gr
H

lees trouwens op de volgende site dat het met deze config wel zou moeten kunnen?
?????????????????????????????????????????

Met de FRITZ!Box Fon WLAN 7170 levert AVM per direct een nieuw topmodel binnen de zeer succesvolle FRITZ!Box Fon familie. Dit nieuwe vlaggenschip verenigt een VoIP-telefooncentrale, WLAN-Router en DSL-Modem in een apparaat. Zowel traditionele als VoIP telefoongesprekken kunnen, in tegenstelling tot veel PC gebaseerde VoIP programma’s zoals b.v. Skype, zonder dat er een PC aan te pas komt, gevoerd worden. Alle draadloze netwerkverbindingen (WLAN) zijn af fabriek met de zeer veilige WPA codering versleuteld.
Geplaatst:

Als Skype tegenwoordig standaard VoIP is, dan is dat nieuws voor mij.... Misschien dat iemand al ervaring heeft met deze units i.c.m. Skype, en dit wilt delen...

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

Alle VOIP hardware is gebaseerd op het SIP-protocol. Skype heeft een eigen protocol, dus zal het niet werken. Alleen via je pc met een telefoontoestel die je via usb aansluit.

Geplaatst:

het volgende staat op de officiele skype site:

Can I connect to a SIP server with Skype?

Currently, we offer a service called SkypeOut which allows users to call any telephone on the public switched telephone network, whether it's a standard landline, a mobile phone or a phone connected using SIP.

ik moet zeggen dat ze de schijn ophoudens dat het SIP protocol wordt ondersteund; maar hoe dit zou moeten worden ingesteld kan ik niet vinden.

OKA ik vrees dat je gelijk hebt

Geplaatst:

Nee, het is juist andersom wat jij wilt. De vraag zou moeten wezen: "Can I use a VoIP device with my Skype account?"

Big fellow

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen