Beurnie1 Geplaatst: 2 februari 2006 Geplaatst: 2 februari 2006 Ik vroeg me het volgende af: Als ik een orginele DVD copieer van ongeveer 3u op een DVD van 4.7 gig (via mijn PC), dan is de kwaliteit nog altijd stukken beter dan dat ik op mijn stand-alone-DVD-recorder bijvoorbeeld een film van Canaal Digitaal opneem. (en de instellingen zo zet dat ik 3u op mijn DVD krijg) Iemand enig idee hoe dit komt, of heb ik gewoon een slechte DVD-stand-alone-recorder? Vu+ solo met Pli & Sab Titan HD 1 - Xwindow - USB HD 500GB
Koen B Geplaatst: 2 februari 2006 Geplaatst: 2 februari 2006 Eh, effe denken. Je hebt natuurlijk de digitaal/analoog/digitaal-omzetting als je je standalone gebruikt om op te nemen. Bovendien is de bitrate van het CDS-pakket nu niet bepaald schitterend... VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂
Beurnie1 Geplaatst: 2 februari 2006 Auteur Geplaatst: 2 februari 2006 inderdaad... Vu+ solo met Pli & Sab Titan HD 1 - Xwindow - USB HD 500GB
Gast Geplaatst: 3 februari 2006 Geplaatst: 3 februari 2006 En daarnaast nog: - 4.7GB/3h is een gemiddelde bitrate van ongeveer 3.5Mbps - DVD gebruikt VBR (variable bitrate) om de kwaliteit te verhogen. Dus op "moeilijke" stukken is de bitrate veel hoger (tot ca. 10Mbps). - DVB (sateliet) gebruikt VBR alleen maar om meer zenders op een transponder te proppen. - Canal+ zenders hebben een bitrate van rond de 2 Mbps. Je kunt het dus beter proberen met NL1 of met de Duitsers of BBC. - D/A-A/D omzetting is niet zo erg. Wel erg is dat MPEG-2 heel slecht tegen ruis kan, dat vreet "bits". - DVD recorder is (meestal) CBR (constant bitrate), en dat drukt de overall kwaliteit.
Psychosammie Geplaatst: 3 februari 2006 Geplaatst: 3 februari 2006 Hier geldt het BIBU principe. Bagger In = Bagger Uit Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen