Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik een vp20 bij het proggen van een goldcard geeft chipcat 2.3 een schrijf fout bij memory programeren wie weet wat hier fout gaat!!

Geplaatst:

clock op 3.5<BR>jumpers op PIC,bij eeprom hendeltje omhoog.

Geplaatst:

probeer de snelheid eens wat te terug te schroeven

humax 5400z loader h2.08 toh 3.4hot11.0 emu ASTON1.07 moteck sg2100a philips 5816\33e

6072RayhTec9C

• 2 weken later...
Geplaatst:

Probeer Picprog (loader en pic) en Winphoenix (eeprom) eens,werkt bij mij 100% <P> greetings goto.

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Geplaatst:

De voeding van de VP20 wordt d.m.v. een spanningsregelaar terug gebracht naar 5 volt.<P>Op de programmer zit een diode en elco die van wisselspanning gelijkspanning maakt.<P>Het is bij deze programmer mogelijk om AC (wisselspanning) of DC (gelijkspanning) aan te bieden .<BR>De aangeboden spanning moet 3 volt hoger liggen dan de regelspanning 5 volt (bij DC gebruik +3,6 volt omdat er nog een diode op het bordje zit die 0,6 volt misbruikt.)<BR> <BR>Voor AC gebruik is 6 Volt (6 * 1,41 -0,6) in principe genoeg en indien gebruik gemaakt wordt van DC is dus 9 volt meer dan zat.<P>Dus de goed bedoelde adviezen van de voedingspanning is te laag is zeker niet de veroorzaker van het probleem.<BR>Erger nog als de aangesloten voedingspanning te hoog gekozen wordt dan kan de regelaar die dan veel meer verschilspanning t.o.v de 5 volt over zich heen krijgt een beetje (te )warm worden. Gelukkig dissipeert de schakeling niet veel en zal dat wel loslopen.<P>Wat de oorzaak van genoemd probleem is ligt waarschijnlijker in de COM poort van de computer. Mij is het nog nooit gelukt om Chipcat succesvol te gebruiken evenzo heb ik nog nooit succesvol ICPROG wizzard kunnen gebruiken.<P>Wie het weet mag het zeggen.<P>Groetjes en succes

Geplaatst:

he????????<BR>kijk eens goed.<BR>bij de vp20 wordt een 7812 gebruikt.<BR>dus min 16v aanbieden (inc diode 0.6v)<BR>de 5v wordt met behulp van een zener gemaakt.<BR>gebruik een lowdrop uitvoering voor de 7812 heb ik ook en een low-scotky diode.<BR>dan heb je ook een lagere drempelspanning van de diode namelijk 0.2v<BR>dan hoeft de voed spanning niet zo hoog te worden<BR>gr Knutsel laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0rolleyes.gif" border="0

Geplaatst:

Ik werk al een paar maanden met ICPROG en een vp20 via de wizzard proggen geeft geen enkel probleem.<P>1. kaart erin.<P>2. icprog opstarten.<P>3. wizzard opstarten (let op schakelaar naar beneden)<P>4. op doorgaan drukken.<P>5. schakelaar omhoog zetten.<P>6. op doorgaan drukken en eeprom.bin inladen (evt hex2bin downloaden om van (*.hex *.bin te maken)<P>7. scahkelaar naar beneden zetten.<P>8. op doorgaan drukken.<P>9. pic.hex inladen.<P>en klaar is kees<P>SUC6

Geplaatst:

je hebt gelijk Knutsel ik ben in de bonen met de VP2 ( de voorganger van de vp20)<BR>excuses voor de valse voorlichting

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.